Cum ne diferentiem de concurenta
In lupta acerba pentru clienti, companiile mizeaza in deobste pe inovatie, calitate si servicii noi. Scaderea puterii de cumparare si reticenta consumatorilor de a cheltui au fortat companiile sa inventeze noi solutii pentru a se mentine in piata. Invitatii Clubului organizat de BUSINESS Magazin impreuna cu casa de avocatura PeliFilip au discutat spre modul cum se pot diferentia companiile in raport cu concurenta pentru a atrage si pastra clienti, mai ales (dar nu numai) in conditii de criza.
INVITATII CLUB BUSINESS
Nicolae Sorescu - director general al Radacini Motors
Mihai Popescu - CEO Aviva
Vlad Dragoescu - investment & asset manager Equest
Andrei Gosu - director general al Ascendis
Mugur Dogariu - CEO Paypoint Romania
Vasile Voicu - director produse, divizia business ROMTELECOM
Carmen Peli - partener PeliFilip
BUSINESS MAGAZIN: Se mai pune problema serviciilor de calitate pe vreme de criza?
CARMEN PELI: Eu cred ca, de regula, concurenta prin calitate e una din modalitatile de a concura. Chiar daca suntem in criza, pana la urma, trebuie sa ne diferentiem intr-un mod de concurentii nostri. Prin urmare, fiecare companie isi doreste sa nu concureze numai prin pret, ci si prin alti parametri. Calitatea poate diferi in functie de industrie, dar nu cred ca putem sa lasam la o parte calitatea si nu cred ca o sa avem doar concurenta prin pret.
VASILE VOICU: Romtelecom tocmai a anuntat reducerea preturilor, dar in acelasi timp si finalizarea implementarii unui proiect nou, de monitorizare proactiva a serviciilor pe care le oferim clientilor. Consideram ca este vital sa fie clientii multumiti. Practic, putem prevedea un eventual deranjament inainte ca el sa fie anuntat. Trebuie sa ne diferentiem prin asemenea servicii. Oferim standard, gratuit, acordul de calitate a serviciului pentru toate serviciile de comunicatii pe care le punem la dispozitie segmentului de business. Credem ca este important sa pastram un echilibru intre pret si calitate, dar mai ales pentru segmentul business. Calitatea este esentiala. Ponderea clientilor de business este semnificativa, iar profitabilitatea e aici mai mare decat in cazul persoanelor fizice.
BUSINESS MAGAZIN: Se pot oferi si calitate, si pret bun in conditii de criza?
MUGUR DOGARIU: Nu as face diferentierea intre inainte si dupa criza. Este esentiala diferentierea prin calitate. O companie adevarata se diferentiaza inca de la inceputuri prin strategie. Daca ai in minte sa te diferentiezi, o faci de la bun inceput. Ramane de vazut cat de graitoare sau elocventa este diferentierea pentru consumatorul zilelor noastre. Structural, nu putem face foarte multe acum fata de perioada dinainte de criza.
ANDREI GOSU: Sunt patru surse ale avantajului competitiv care pot constitui surse de diferentiere. In primul rand, ceea ce vinzi. Produsul, serviciul respectiv se poate diferentia prin diferentiatori tehnici, prin brand. Al doilea element este pretul. Poti sa iti faci o super-strategie incercand sa vinzi cel mai ieftin, ceea ce prinde in Romania, vanzand Dacia, sau sa vinzi Ferarri. Al treilea avantaj e prezenta pe piata. Daca esti din Bucuresti, vrei sa vinzi la Vaslui si nu esti prezent local s-ar putea sa ai o problema. Sa acoperi piata e o sursa de diferentiere. A patra componenta o reprezinta oamenii, competentele si comportamentele lor sunt esentiale. Se vede cu ochiul liber: jucatori buni pe piata internationala au dificultati in Romania din cauza oamenilor angajati aici. E de baza ceea ce spun eu, dar uneori ne indepartam de baza si nu mai vedem clar lucrurile.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro