Povestea celui mai mare transportator roman
Alin Popa, fondatorul Edy Spedition, si-a restructurat compania si incepe lupta pentru mentinerea locului intai pe piata
Anul 2009 a inceput pe scadere pentru grupul Edy. La Hunedoara si Timisoara, declinul cererii l-a facut pe liderul transportatorilor romani sa revanda companiei de leasing 200 de camioane. Dupa o rentabilizare la sange a afacerii, dezvoltarea de noi segmente si atragerea de noi clienti, grupul a reintrat pe o panta ascendentA. Acum insa, Alin Popa, fondatorul si dezvoltatorul Edy, se uita la dezvoltarea pe orizontala, la vanzarea activelor din afara businessului de baza, la achizitii si la extinderea agresiva in strainatate. E momentul.
"- Dar Edy cine e?
- Edy e fiul patronului.
- Nu e patronul?
- Nu.
- Eu asa am crezut.
- Nu. Patronul este din judetul Hunedoara. La inceput firma s-a chemat Alin Trans, dupa numele patronului, si a avut doar cateva camioane, 2-3, a inceput de jos, cu putin, apoi a inceput sa se dezvolte si sa cumpere din ce in ce mai multe camioane. La un moment dat a inceput sa cumpere multe tiruri deodata. Mergeau soferii in grupuri mari si aduceau tiruri Volvo nou-noute. Un cap tractor Volvo e in jur de 70.000 de euro sau cel putin asa era. Semiremorca e mai ieftina.
- Cam cat castiga oare Edy pe luna cu camioanele astea?
- Ba, si 100 de euro daca ii raman pe luna de la un camion dupa ce scade toate cheltuielile si tot ramane cu 100.000 de euro pe luna, dar eu cred ca face mai mult."
"Cu Edy in Europa" este un subiect deschis pe forumul Softpedia de utilizatorul Florin37, care povesteste, de-a lungul a mai multe postari, experienta unui drum din Romania pana in Irlanda in cabina unui tir Edy, alaturi de un sofer al companiei. Istoria firmei prin ochii soferului este aproape exacta. Alin Popa a inceput de jos, ca multi dintre oamenii de afaceri care au incercat sa dezvolte ceva la inceputul anilor '90.
"Noi facem bine. Si vom face si mai bine." Alin Popa are un zambet multumit. E intr-o zi de marti, la inceputul lui octombrie 2009. Au trecut 18 ani de cand a parasit slujba pe care o avea in Coca-Cola pentru a intra, la 20 de ani, pe cont propriu in afaceri. Acum, pe cartea sa de vizita scrie "Chairman of the Board". Nu mai e implicat de ceva timp in operatiunile de zi cu zi ale companiei. Mai precis de vreun an si mai bine, de cand a decis ca metoda de conducere antreprenoriala e deja insuficienta pentru dimensiunea la care ajunsese compania. A angajat atunci un board de directori cu experienta in multinationale si le-a cerut sa eficientizeze firma. A durut putin si au fost si decizii atipice. Insa EBITDA din 2009 a crescut fata de 2008, desi veniturile ar putea fi in scadere. Dar Alin Popa e in continuare Chairman al unei companii evaluate, la nivelul anului 2009, la 62 de milioane de euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro