100 Cei mai admiraţi CEO din România 2021. Dragoş Anastasiu, preşedinte Grup Eurolines - locul 14
La origine medic, Dragoş Anastasiu este unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori români.
Printre reuşitele sale se numără tranzacţia prin care a vândut divizia de turism a grupului Eurolines către grupul german
DerTour (Der Touristik), parte a gigantului REWE. Businessul din turism al lui Anastasiu ajunsese la o valoare cumulată de circa 150 de milioane de euro, potrivit datelor ZF şi vânzarea pare să fi fost poate una dintre cele mai bune decizii luate de antreprenor, în contextul turbulenţelor aduse de pandemie un an mai târziu finalizării tranzacţiei.
Acum, activităţile lui Dragoş Anastasiu se concentrează pe serviciile de ospitalitate (deţine din 2015 Green Village 4* Resort în Delta Dunării şi are participaţii la Valea Verde Resort, din satul Cund, Transilvania), închiriere de maşini (din 2014 deţine şi franciza Enterprise Rent-A-Car) management hotelier şi dezvoltări IT. Cifra de afaceri bugetată pentru 2021 la nivel de grup se plasează la circa 35 de milioane de lei.
Top 3 priorităţi pentru viitor:
1. Mă voi concentra pe noile proiecte demarate în acest an – AdWise, companie de consultanţă pentru antreprenorii mici şi mijlocii, pe care am creat-o pentru ca tinerii antreprenori să nu facă toate greşelile făcute de mine în 25 de ani de business şi să se poată concentra pe ceea ce ştiu ei să facă cel mai bine, să îşi ducă la îndeplinire planurile, nu să îşi bată capul cu finanţări, de exemplu. Al doilea proiect este Rethink România, un think tank lansat foarte recent, menit să ofere „idei pentru mâine”, format în jurul unor antreprenori care cred că România nu şi-a atins potenţialul în ultimii 30 de ani, dar are toate şansele să o facă în următorii 30 de ani şi care cred că este şi datoria noastră să ajutăm ca, în 2050, România să fie ţara din care tinerii nu mai vor să emigreze, în care pot trăi mai uşor, împliniţi şi fericiţi.
2. Mă interesează în continuare să investesc în cele mai frumoase locaţii din România, să extindem numărul proiectelor hoteliere din Grupul Eurolines, fie prin participare directă, fie prin management şi consultanţă.
3. Prioritare rămân afacerile Grupului Eurolines şi proiectele de educaţie şi de training. Le menţionez aşa, împreună, pentru că ocupă cea mai mare parte a agendei mele. Sunt constante şi mă încarcă cu energie să văd că acţiunile mele au impact.
Profilul lui Dragoş Anastasiu a apărut în anuarul 100 CEI MAI ADMIRAŢI CEO DIN ROMÂNIA, ediţia 2021.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro