100 cele mai puternice femei din business - Astăzi: Antonia Ceposu, Metabras
Antonia Ceposu, de profesie inginer în construcţii, a intrat în afaceri în 1994, când a înfiinţat firma Metabras, cu activităţi în domeniul produselor siderurgice şi al materialelor de construcţii.
Înainte de Revoluţie, a lucrat pe şantier ca inginer, dar după 1990 şi-a dat seama că afacerile private în domeniul construcţiilor vor fi de succes. În 1995 a făcut 80.000 km la volan prin ţară, vânzând materiale de construcţii şi, încetul cu încetul, a pus pe picioare o afacere profitabilă. Criza şi-a pus însă amprenta asupra afacerilor grupului care cuprinde firmele Metabras SRL, Metabras Prod şi Livinico Servcom. Dacă în 2008 businessul cumulat al celor trei companii se ridica la peste 155 mil. lei (peste 42 mil. euro), în 2010 acesta ajunsese la 44,7 mil. lei (10,6 mil. euro), potrivit Registrului Comerţului. Cu alte cuvinte, businessul a ajuns la nicio treime (în lei) din cât era în 2008.
BUSINESS Magazin: Cât de greu îşi croieşte o femeie drumul în lumea de business?
Antonia Ceposu, Metabras: Activez într-un domeniu nu tocmai feminin, chiar unul al bărbaţilor aş putea spune: producţie şi distribuţie de produse siderurgice şi materiale de construcţii. Domeniul pe care l-am ales a coincis cu experienţa şi pregătirea mea. Făcând acest lucru cu mare plăcere, am găsit mereu motivaţia şi puterea de a merge mai departe, iar faptul că sunt femeie nu a fost un dezavantaj; în plus am stârnit admiraţie pentru rezultatele mele.
BUSINESS Magazin: E mai uşor sau mai greu să te impui ca lider, fiind femeie?
Antonia Ceposu, Metabras: Consider că atuurile mele au fost flexibilitatea şi deschiderea spre comunicare. Liderul se formează şi se recunoaşte de către echipă. Trebuie să acorzi oamenilor încredere în obiectivele firmei, susţinerea de care au nevoie pentru îndeplinirea obiectivelor şi nu în ultimul rând să le recunoşti meritele. Astfel, poţi fi recunoscut de echipă ca lider, indiferent dacă eşti femeie sau bărbat.
BUSINESS Magazin: Cum v-aţi caracteriza stilul de conducere şi/sau de creare a unei afaceri?
Antonia Ceposu, Metabras: În 1994 nu aveam foarte multe cunoştinţe de management şi nici nu existau, pe piaţa românească cel puţin, modele de business funcţionale. Am învăţat pe parcurs.
BUSINESS Magazin: Care sunt calităţile feminine care ajută în business?
Antonia Ceposu, Metabras: Voinţa, creativitatea, deschiderea către interacţiunea umană şi, nu în ultimul rând, "intuiţia feminină" şi inteligenţa emoţională.
BUSINESS Magazin: Branduri preferate: parfum, haine, accesorii.
Antonia Ceposu, Metabras: Prefer parfumurile florale care denotă vitalitate şi energie. În ceea ce priveşte îmbrăcămintea nu mă ghidez după brand, sunt adepta stilului clasic pentru orele de birou, accesorizată cu bijuterii ce denotă eleganţă.
BUSINESS Magazin: Destinaţii de vacanţă preferate.
Antonia Ceposu, Metabras: Ca destinaţii de vacanţă prefer plajele pentru apă şi soare, dar îmi place şi să vizitez, să cunosc culturi, oameni şi obiceiuri diferite de noi. Am fost impresionată de cultura asiatică, de India, China şi Japonia, dar şi de modernismul din America de Nord.
BUSINESS Magazin: Cum împăcaţi cariera cu viaţa de familie?
Antonia Ceposu, Metabras: Activitatea profesională mi-a ocupat într-adevăr o parte foarte mare a timpului, dar am încercat întotdeauna să compensez timpul petrecut cu familia mea, să fim împreună în momentele importante ale vieţii şi să mă bucur, alături de soţul meu, de copiii noştri. Toate realizările au fost posibile doar cu sprijinul familiei.
BUSINESS Magazin: Carte, muzică, film: ce preferaţi?
Antonia Ceposu, Metabras: Într-o lume atât de grăbită, timpul trece efectiv pe lângă noi în anumite momente. Totuşi lectura, muzica şi filmul sunt micile bucurii ale vieţii pe care practic le savurez ca evadare din cotidian.
BUSINESS Magazin: Vi se pare că discuţia despre discriminarea de gen mai este de actualitate în 2012?
Antonia Ceposu, Metabras: Consider că femeile şi bărbaţii au calităţi în egală măsură şi pot forma echipe de lucru eficiente.
Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" prezintă interviuri cu reprezentantele de success ale mediului de afaceri românesc actual şi conţine profilul profesional a 100 dintre liderii feminini.
Au experienţă, au putere, câştigă bine, sunt cochete şi se bucură de respectul celor din jur. Cuvântul lor este cel mai important sau printre cele mai importante în companiile pentru care lucrează. Cele mai puternice femei de afaceri din România sunt un segment aparte şi tot mai bine conturat dintr-o lume care, în mod tradiţional, a fost creată şi condusă de bărbaţi.
Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" - prima ediţie va fi distribuit gratuit abonaţilor BUSINESS Magazin şi va putea fi achiziţionat online din 9 aprilie la adresa www.bmag.ro/cataloage, la preţul de 25 de lei (TVA inclus).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro