100 cele mai puternice femei din business - Astăzi: Cornelia Coman, ING Asigurări de Viaţă

Autor: Ana Raduta Postat la 08 mai 2012 191 afişări

Cornelia Coman conduce de patru ani liderul pieţei de asigurări de viaţă din România. S-a angajat ca actuar la ING Asigurări de Viaţă imediat după terminarea Facultăţii de Cibernetică. În scurt timp, a fost promovată ca deputy chief actuary şi apoi chief actuary, iar în 2003 a preluat şi divizia de Investment Management.

Până în 2006, când a fost numită director general adjunct al companiei, a condus diviziile de Operational Risk Management şi Information Risk Management. Din 2008 a preluat conducerea deplină a ING Asigurări de Viaţă, iar acum conduce, în paralel, şi Consiliul de Administraţie al ING Fond de Pensii. În 2010 a fost numită membru în Consiliul de Management al ING Group, iar anul trecut a preluat şefia Asociaţiei pentru Pensiile Administrate Privat din România (APAPR). Coman deţine, de asemenea, şi funcţia de vicepreşedinte al Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare (UNSAR).

BUSINESS Magazin: Cât de greu îşi croieşte o femeie drumul în lumea de business?

Cornelia Coman, ING Asigurări de Viaţă: Pornind de la experienţa personală, consider că drumul spre o carieră în lumea de business nu e nici mai anevoios şi nici mai uşor pentru o femeie prin comparaţie cu un bărbat. Reuşita în lumea de business ţine, înainte de toate, de un cumul de abilităţi personale, de educaţie şi pregătirea profesională, de viziune, de dorinţa de a reuşi şi, nu în ultimul rând, de timpul şi efortul investite în acest sens. În aceste condiţii, cred cu tărie că dacă o femeie dovedeşte că este capabilă, că are încredere în ea, că îi place ceea ce face şi obţine rezultate, poate avea o carieră foarte frumoasă în business şi, de ce nu, rapidă.

BUSINESS Magazin: Care sunt calităţile feminine care ajută în business?

Cornelia Coman, ING Asigurări de Viaţă: Pe lângă calităţile universal valabile ale unui lider de succes, cred că femeile pot demonstra abilităţi suplimentare în zona de ascultare activă şi de comunicare, în sensul larg al cuvântului. Comunicarea nu înseamnă doar să transmiţi anumite mesaje, ci şi să asculţi, să dai oamenilor spaţiul de care au nevoie, să îi faci să se simtă confortabil atunci când îţi vorbesc. Aş spune, de asemenea, că inteligenţa emoţională şi socială sunt mai dezvoltate în cazul femeilor.

BUSINESS Magazin: Cum împăcaţi cariera cu viaţa de familie?

Cornelia Coman, ING Asigurări de Viaţă: Pentru o femeie care munceşte şi îşi clădeşte o carieră, cea mai mare greutate ţine de alegerile pe care trebuie să le facă zilnic cu privire la timpul petrecut cu familia şi, atunci când există, cu copiii. Deşi, în cazul meu, sunt decizii asumate, orele petrecute la birou şi călătoriile în ţară sau străinătate au un impact şi asupra familiei, a copiilor în special care, pe măsură ce cresc, au nevoie şi îşi doresc să petreacă tot mai mult timp cu mine. Este foarte important însă să te asiguri că asumarea timpului de la serviciu îţi aduce şi mulţumirea de acasă, care te va ajuta să fii mai bun şi mai atent cu cei mici şi cu întreaga familie. În toate aceste alegeri şi decizii care pun în acord viaţa de familie cu cea de la birou, partenerul are un rol esenţial, el fiind cel care trebuie să te sprijine şi să preia o parte din responsabilităţile de acasă, inclusiv din cele legate de copii, iar eu am norocul să am parte de o astfel de susţinere.


Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" prezintă interviuri cu reprezentantele de success ale mediului de afaceri românesc actual şi conţine profilul profesional a 100 dintre liderii feminini.

Au experienţă, au putere, câştigă bine, sunt cochete şi se bucură de respectul celor din jur. Cuvântul lor este cel mai important sau printre cele mai importante în companiile pentru care lucrează. Cele mai puternice femei de afaceri din România sunt un segment aparte şi tot mai bine conturat dintr-o lume care, în mod tradiţional, a fost creată şi condusă de bărbaţi.

Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" - prima ediţie va fi distribuit gratuit abonaţilor BUSINESS Magazin şi va putea fi achiziţionat online din 9 aprilie la adresa www.bmag.ro/cataloage, la preţul de 25 de lei (TVA inclus).

Urmărește Business Magazin

/lideri/100-cele-mai-puternice-femei-din-business-astazi-cornelia-coman-ing-asigurari-de-viata-9593314
9593314
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.