100 cele mai puternice femei din business - Astăzi: Dana Cortina, Porsche Inter Auto România

Autor: Ioana Mihai Postat la 11 mai 2012 98 afişări

Întreaga sa carieră se leagă de industria auto, iar din 2007 este director general al Porsche Inter Auto România.

După absolvirea Institutului Politehnic din Bucureşti, specializarea Maşini Termice / Motoare, s-a angajat în 1995 ca asistent al directorului general la Daewoo Motor Austria (Viena), iar din 1998 a primit funcţia de manager proiect al Porsche Austria. Din 2002 cariera sa a continuat în România, mai întâi ca director executiv al Porsche România, din 2005 ca director general al aceleiaşi companii, iar din 2007 a preluat conducerea Porsche Inter Auto România.

Dana Cortina spune că nu obişnuieşte să clasifice reuşitele şi că acestea au, de cele mai multe ori, legătură cu oamenii, fie că este vorba de un talent descoperit, promovat şi care confirmă, de o discuţie interesantă şi incitantă, de idei sau strategii care - aplicate - se dovedesc corecte în timp, de curajul de a înfrunta la un moment dat provocări dificile sau de tenacitatea de a duce până la capăt un proiect început. "Toate acestea sunt pentru mine reuşite."

Cât priveşte regretele, spune Dana Cortina, "m-am antrenat să am cât mai puţine". De pildă, când ceva nu-i iese cum îşi doreşte, "probabil că există un motiv". I se pare o risipă de timp şi energie să se încrânceneze pentru a obţine "ceea ce nu îţi este menit". Singurele sale regrete se leagă de momentele în care, voit sau nu, răneşte sufleteşte pe cineva: "Sper ca prin atenţia acordată celor din jurul meu să am din ce în ce mai puţine motive de regret".

Cel mai dificil moment de până acum în carieră a fost acela în care a înţeles că pachetul managerial cuprinde şi "singurătatea alergătorului de cursă lungă". Există câteva momente de cumpănă în viaţa unui manager, povesteşte Dana Cortina, când trebuie "să iei o decizie dificilă şi, firesc, să-ţi asumi întreaga responsabilitate pentru consecinţele deciziei". Or, cu cât un manager urcă mai mult pe scara ierarhică, cu atât creşte şi gradul de complexitate al deciziilor şi al responsabilităţii asumate.

BUSINESS Magazin: E mai uşor sau mai greu să te impui ca lider, fiind femeie?

Dana Cortina: Leadership-ul este o caracteristică nativă, pe care poţi şi trebuie să o cultivi, dar pe care nu ai cum să o dobândeşti - şi asta nu ţine de faptul că eşti femeie sau bărbat.

BUSINESS Magazin: Cum v-aţi caracteriza stilul de conducere?

Dana Cortina: E un stil mixt. De cele mai multe ori participativ - îmi consult colegii pe problemele de specialitate, mă sfătuiesc cu ei, dar, în poziţia în care mă aflu, responsabilitatea deciziei mi se atribuie şi atunci e normal să mi-o asum.

BUSINESS Magazin: Care sunt calităţile feminine care ajută în business?

Dana Cortina: Multitaskingul - mai ales acum, într-o lume în care timpul de decizie s-a scurtat foarte mult şi cantitatea de informaţie pe care o avem de procesat e foarte mare. În plus, sunt utile capacitatea şi înclinaţia noastră de a analiza şi a ne autoanaliza tot timpul, cu cât mai multă obiectivitate. Aşa tindem să ne descoperim mai repede problemele şi să începem mai din timp să le remediem.

BUSINESS Magazin: Destinaţii de vacanţă preferate.

Dana Cortina: Merg destul de des în excursii scurte în capitalele europene, iar vara mă trage aţa la mare, unde cel mai mult mă bucură şi mă relaxează peisajele.

BUSINESS Magazin: Carte, muzică, film: ce preferaţi?

Dana Cortina: Cărţile preferate sunt multe, în funcţie de starea de spirit şi momentul în viaţă în care le descopăr... Acum, de exemplu, sunt "În căutarea fericirii" de Bertrand Russell. Dintre filme îmi plac cele ruseşti şi cele franţuzeşti.

BUSINESS Magazin: Care este lucrul din viaţa dvs. pe care îl preţuiţi cel mai mult?

Dana Cortina: Armonia cu mine însămi şi cu oamenii din jur.


Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" prezintă interviuri cu reprezentantele de success ale mediului de afaceri românesc actual şi conţine profilul profesional a 100 dintre liderii feminini.

Au experienţă, au putere, câştigă bine, sunt cochete şi se bucură de respectul celor din jur. Cuvântul lor este cel mai important sau printre cele mai importante în companiile pentru care lucrează. Cele mai puternice femei de afaceri din România sunt un segment aparte şi tot mai bine conturat dintr-o lume care, în mod tradiţional, a fost creată şi condusă de bărbaţi.

Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" - prima ediţie va fi distribuit gratuit abonaţilor BUSINESS Magazin şi va putea fi achiziţionat online din 9 aprilie la adresa www.bmag.ro/cataloage, la preţul de 25 de lei (TVA inclus).

Urmărește Business Magazin

/lideri/100-cele-mai-puternice-femei-din-business-astazi-dana-cortina-porsche-inter-auto-romania-9593326
9593326
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.