100 cele mai puternice femei din business - Astăzi: Măriuca Talpeş, Softwin şi Bitdefender
Matematician de formaţie, Măriuca Talpeş a creat împreună cu soţul său, Florin Talpeş, încă din octombrie 1990 firma Softwin, al cărei prim sediu era apartamentul în care locuiau cei doi.
Primii clienţi ai firmei au fost fost companii din Franţa şi Germania pentru proiecte de dezvoltare de software - outsourcing; de altfel, în primii patru ani activitatea Softwin a fost dedicată 100% clienţilor de pe pieţele Europei Occidentale. În 1995 "am fost nevoiţi să creăm un produs de securitate ca să ne apărăm de viruşii sosiţi pe dischete din ţările vecine", povesteşte Măriuca Talpeş. Tot ea îşi aminteşte că în 1997 firma a scos pe piaţa românească primul produs antivirus - AntiVirus eXpert -, care în 2001 a devenit Bitdefender. În 1993 Softwin realiza, pentru clienţi de pe piaţa franceză şi americană, primele produse care ajută copiii şi profesorii să înveţe şi să exerseze, iar în 2001 lansa produsele de educaţie Intuitext pe piaţa românească. Astăzi portofoliul Intuitex reuneşte peste 25 de produse pe piaţa de educaţie din România pentru copii între şapte şi 18 ani. "În 2002 cream primele comunităţi online pentru profesori şi elevi: Didactic.ro şi Olimpiade.ro, care împreună cu SuntPărinte.ro, ViitoriOlimpici.ro şi AdmitereLiceu.ro, lansate în ultimii ani, constituie cel mai mare grup de comunităţi online din România care oferă resurse şi instrumente pentru educaţieŢ, punctează Măriuca Talpeş. Aceste comunităţi atrag lunar peste un milion de utilizatori - dascăli, părinţi şi elevi. Măriuca Talpeş conduce Intuitext, firmă focalizată pe educaţie şi este co-acţionar la Softwin şi Bitdefender.
BUSINESS Magazin: Cât de greu îşi croieşte o femeie drumul în lumea de business?
Măriuca Talpeş, Softwin şi Bitdefender: În România funcţionează, ca peste tot în lume, o diferenţă naturală faţă de bărbaţi la majoritatea femeilor: aversiunea faţă de riscurile mari. Deci vom vedea la femeile antreprenor mai rar construcţii de afaceri care explodează dintr-o dată; vom vedea mai degrabă afaceri care cresc mai încet, dar sigur. De aceea, eu cred că în următorii ani vom continua să vedem topurile celor mai bogaţi oameni dominate copios de bărbaţi. Vârfurile topurilor sunt dominate în general de cei care îşi asumă mari riscuri, caracteristică mai degrabă masculină.
Femeile sunt perseverente în ceea ce fac, muncitoare şi ataşate de produsele pe care le construiesc şi de echipele cu care lucrează; te poţi baza pe ele când se angajează la ceva. De aceea, în schimb, femeile domină zona de middle-management în România (ceea ce demonstrează că în România nu există discriminare în business). Cred, aşadar, că (majorităţii) femeilor nu li se potriveşte un mediu de business agresiv, cinic, egoist - masculin să îi spunem - ci mai degrabă unul corect, bazat pe succesul soluţiei în faţa clienţilor finali şi, de multe ori, un business cu orientare socială.
Cred, de asemenea, că femeilor întreprinzător le sunt mai potrivite afacerile mai mici (zona IMM-urilor) în domenii apropiate de sănătate, educaţie, artă, modă, înfrumuseţare, micul comerţ etc. Femeile, în general, nu sunt potrivite, după părerea mea, pentru domeniile bazate pe speculaţie.
BUSINESS Magazin: Carte, muzică, film: ce preferaţi?
Măriuca Talpeş, Softwin şi Bitdefender: Cărţile care mă ajută în business sunt mereu lângă mine; în vacanţă reuşesc să mai ajung şi la un roman, muzica o practic de câteva ori pe săptămână (învăţ flaut şi pian), iar filmele sunt o relaxare din când în când seara la TV sau în week-end la cinematograf pentru un film deosebit. Îmi place enorm să dansez împreună cu soţul meu; suntem atât membri ai unui club de dansuri tradiţionale (Larisa Barbu), cât şi ai unui club de dans sportiv (Mihai Petre).
Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" prezintă interviuri cu reprezentantele de success ale mediului de afaceri românesc actual şi conţine profilul profesional a 100 dintre liderii feminini.
Au experienţă, au putere, câştigă bine, sunt cochete şi se bucură de respectul celor din jur. Cuvântul lor este cel mai important sau printre cele mai importante în companiile pentru care lucrează. Cele mai puternice femei de afaceri din România sunt un segment aparte şi tot mai bine conturat dintr-o lume care, în mod tradiţional, a fost creată şi condusă de bărbaţi.
Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" - prima ediţie va fi distribuit gratuit abonaţilor BUSINESS Magazin şi va putea fi achiziţionat online din 9 aprilie la adresa www.bmag.ro/cataloage, la preţul de 25 de lei (TVA inclus).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro