100 cele mai puternice femei din business - Astăzi: Monica Hodor, Enel România
Monica Hodor a devenit din 2011 director financiar al grupului Enel în România.
Monica Hodor este una din eroinele Catalogului "200 cele mai puternice femei din business", care va fi lansat în curând, si ale galei "Woman in Power" (19 martie 2014).
Înainte de a se înrola în echipa Enel, Monica Hodor a fost director general şi CFO în cadrul Praktiker România: s-a angajat în cadrul retailerului de bricolaj în 2002 şi a fost responsabilă de strategia şi dezvoltarea celor 27 de magazine ale grupului german în România. Înainte de Praktiker, Monica Hodor a lucrat şapte ani în cadrul retailerului de carburanţi Agip, unde a fost director de contabilitate şi controlling. Între 1994 şi 1995 a fost director de contabilitate, iar primul său serviciu a fost în cadrul grupului Timber pe o poziţie de contabil. Absolventă a Academiei de Ştiinţe Economice, Monica Hodor a obţinut un master în Inginerie Aerospaţială în 1992 şi un al doilea master în Finanţe şi Bănci în 1997.
BUSINESS Magazin: Cat de greu îşi croieşte o femeie drumul în lumea de business?
Monica Hodor, Enel România: Chiar şi în ziua de azi, femeile au de luptat din greu pentru a se face auzite. Greutăţile vin din cauza prejudecăţilor culturale şi a lipsei de încredere în femei. Este foarte important să ai curaj şi să faci lucrurile cu multă pasiune. Atingerea succesului înseamnă foarte multă muncă, trebuie să începi ziua devreme, de multe ori o termini foarte târziu şi de cele mai multe ori munca se continuă şi peste weekend, când vin la rând proiectele pentru săptămâna care urmează.
BUSINESS Magazin: E mai uşor sau mai greu să te impui ca lider, fiind femeie?
Monica Hodor, Enel România: Este mai greu la început, dar, după ce echipele se încheagă şi apar primele succese, barierele de gen se estompează puţin câte puţin.
BUSINESS Magazin: Cum v-aţi caracteriza stilul de conducere şi/sau de creare a unei afaceri?
Monica Hodor, Enel România: Crearea şi perfecţionarea unor echipe foarte competente care să poată soluţiona calitativ şi la timp proiectele companiei.
BUSINESS Magazin: Care sunt calităţile feminine care ajută în business?
Monica Hodor, Enel România: Femeile se concentrează pe cooperare şi atmosfera de echipă, dar au şi alte calităţi care le avantajează: flexibilitate, atenţie distributivă, perfecţionism, rezolvarea problemelor şi cooperare, putere de introspecţie, pasiune, curaj, persistenţă, creativitate şi etică. O femeie trebuie să aibă încredere în ea, să lupte pentru a trece peste orice bariere. O femeie de succes este extrem de ambiţioasă, are un talent special să transforme o idee in realitate. O femeie aflată la cârma unui business pregăteşte bugete realiste.
BUSINESS Magazin: Branduri preferate: parfum, haine, accesorii.
Monica Hodor, Enel România: Îmi plac parfumurile Chanel. Îmi plac hainele care îmi vin bine, care au materiale de o calitate bună, şi accesoriile potrivite, indiferent de firmă.
BUSINESS Magazin: Destinaţii de vacanţă preferate.
Monica Hodor, Enel România: Grecia este o zonă turistică unde poţi găsi plaje însorite pentru o perioadă foarte lungă din an. A fost primul meu contact cu capitalismul, imediat după 1989, şi am rămas îndrăgostită de această ţară pe care am străbătut-o de la Alexandropolis şi Salonic până spre sud la Tolo şi Naphlio. Am descoperit apoi Spania, cu incredibilele ei castele maure şi, apoi, Franţa, o ţară cu o moştenire culturală imensă.
BUSINESS Magazin: Cum împăcaţi cariera cu viaţa de familie?
Monica Hodor, Enel România: Consider că o femeie se poate împărţi foarte bine între o carieră de succes şi viaţa de familie, dar cu foarte mult efort.
BUSINESS Magazin: Carte, muzică, film: ce preferaţi?
Monica Hodor, Enel România: Cărţi de management şi leadership, cărţi de finanţe şi burse, cărţi despre energia verde şi dezvoltare durabilă. Îmi place să merg la diverse concerte, îmi plac filmele romantice care mă ajută să evadez pentru cateva momente din tumultul gelos al capitalismului, care ne acaparează din ce în ce mai mult timp.
BUSINESS Magazin: Care e lucrul din viaţa dumneavoastră pe care îl preţuiţi cel mai mult?
Monica Hodor, Enel România: Familia este pe primul loc, chiar dacă urmărind un desfăşurător al timpului alocat, ai putea să crezi contrariul. Am citit undeva că Ivanka Trump îşi închide telefonul între orele 23 şi 6, iar în filmul Daybreak am văzut că se poate ascunde telefonul în frigider (nu ştiu dacă tehnic este fezabil); abia când ajungi în funcţii de răspundere înţelegi rostul unor asemenea măsuri radicale.
BUSINESS Magazin: Vi se pare că discuţia despre discriminarea de gen mai este de actualitate în 2012?
Monica Hodor, Enel România: Da, chiar şi în ziua de azi femeile au de luptat din greu pentru a se face auzite. De multe ori sunt pusă în situaţia de a repara greşelile făcute de bărbaţi faţă de cliente sau colege de serviciu, sunt în acelaşi timp şi obiect, şi martor, cum scria undeva Emil Cioran. Sunt întrebări care încorsetează înţelegerea, spunea Alvin Toffler, şi nu cred că trebuie să folosim o întrebare închisă, cu da şi nu, despre discriminarea de gen, ci trebuie să comparăm cum se estompează această discriminare faţă de anii trecuţi, faţă de alte perioade din viaţa noastră sau din istorie.
Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" prezintă interviuri cu reprezentantele de success ale mediului de afaceri românesc actual şi conţine profilul profesional a 100 dintre liderii feminini.
Au experienţă, au putere, câştigă bine, sunt cochete şi se bucură de respectul celor din jur. Cuvântul lor este cel mai important sau printre cele mai importante în companiile pentru care lucrează. Cele mai puternice femei de afaceri din România sunt un segment aparte şi tot mai bine conturat dintr-o lume care, în mod tradiţional, a fost creată şi condusă de bărbaţi.
Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" - prima ediţie va fi distribuit gratuit abonaţilor BUSINESS Magazin şi va putea fi achiziţionat online din 9 aprilie la adresa www.bmag.ro/cataloage, la preţul de 25 de lei (TVA inclus).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro