100 TINERI MANAGERI DE TOP - Lorand Papp, Provident Financial Romania
Lorand Papp a visat să fie marinar, are brevet de timonier, dar a navigat în ultimii douăzeci de ani pe întinderile marketingului. Chiar dacă a fost vorba de gumă de mestecat, băuturi spirtoase, bere şi, mai nou, servicii financiare.
Constănţeanul Lorand Papp a absolvit Institutul de Marină Civilă în 1997, dar pe parcurs s-a convins că meseria "nu e atât de romantică şi atrăgătoare" pe cât credea. Mizând pe cunoştinţele pe care le avea la acea vreme, a început să lucreze ca agent la o firmă de distribuţie de bunuri de larg consum, moment în care a văzut ce însemnau vânzările şi marketingul. În 1995 a luat contact pentru prima oară cu o multinaţională, importatorul gumei de mestecat Stimorol, devenind distribuitor regional al produsului companiei daneze. S-a mutat în Bucureşti în 1997 şi a început să formeze o reprezentanţă a unui distribuitor de băuturi alcoolice. De la Ballantine's şi Teacher's a trecut în 1998 la distribuţia la nivel naţional a Finlandia şi Jack Daniels. "Am pornit de la un birou cu doi oameni, iar în 2003 aveam o echipă de o sută de angajaţi", spune Papp, adăugând că la plecarea din companie produsele din portofoliul său erau lideri de piaţă pe fiecare segment, ajungând la o cotă de piaţă de 50%. A oscilat mereu între marketing şi vânzări şi consideră că unul dintre punctele sale forte e înţelegerea drumului unui produs de la fabrică până la punctul de vânzare: "Marketingul nu înseamnă numai a face reclamă frumoasă şi a te uita pe cifrele cotelor de piaţă". A intrat apoi în echipa SAB Miller în 2003, preluând portofoliul de mărci internaţionale al companiei, iar în cei opt ani de activitate a avansat de la senior brand manager până la trade marketing director. Înainte de a se alătura echipei Provident Financial Romania, a ocupat poziţia de global marketing manager pentru Pilsner Urquell la Londra, de unde a coordonat dezvoltarea şi implementarea activităţilor de marketing şi trade marketing pentru Pilsner Urquell pe pieţele europene.
Vorbeşte cu entuziasm despre mandatul în fruntea filialei locale a britanicilor de la Provident, chiar dacă serviciile financiare nu sunt domeniul cu care era obişnuit: "A fost o provocare să mă reîntorc în România. Dacă eşti foarte bun în ceea ce faci, poţi să-ţi găseşti oricând un job de la Manila până la Lima. Marketingul nu e foarte diferit de la o industrie la alta".
100 de tineri manageri sau antreprenori care, la nici 40 de ani, conduc companii cu afaceri de milioane euro sunt puşi anual, încă din 2006, în lumina reflectoarelor de jurnaliştii BUSINESS Magazin. Indiferent că sunt formaţi în multinaţionale sau au dobândit experienţă clădind propriile afaceri, ei sunt nu numai etalonul mediului de business românesc, ci şi cei care trasează direcţiile economiei.
BUSINESS Magazin vă prezintă a şaptea ediţie a catalogului 100 TINERI MANAGERI DE TOP. Catalogul este disponibil din data de 28 mai la toate punctele de difuzarea a presei Inmedio si Relay la pretul de 25 lei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro