La doar 32 de ani este directorul general adjunct al celui mai mare broker de pe piaţă
32 DE ANI / DIRECTOR GENERAL ADJUNCT / TRADEVILLE
CIFRĂ DE AFACERI 2014: 8,97 milioane lei
PROFIT 2014: 1,16 milioane lei
Este de la finalul lui 2014 director general adjunct al celui mai mare broker de pe piaţă, fiind responsabil de activitatea a trei departamente (brokeraj, vânzări şi relaţii cu clienţii) în cadrul cărora lucrează zece oameni, aproximativ o treime din numărul total de angajaţi ai Tradeville. „În pofida faptului că facem parte dintr-un domeniu rigid şi foarte reglementat, noi ne considerăm o companie de tehnologie, fiind specializaţi în tranzacţionarea online şi de pe mobil (iOS şi Android) la bursa locală şi internaţională. De aceea, accentul nu cade pe numărul angajaţilor, deşi suntem totuşi cel mai mare angajator din industria locală de profil.“ 2015, spune Cosmin Marinescu, a fost unul dintre cei mai buni buni ani din istoria Tradeville, după cifra de afaceri; şi numărul de clienţi a sporit cu 10%, ajungând la 7.200 de conturi active pe bursă, „deşi a fost un an tumultuos, cu multe evenimente nefavorabile pentru pieţele de capital (de exemplu anunţul băncii centrale a Elveţiei de renunţare la pragul de 1,2 CHF/EUR, criza din Grecia etc.)“.
Cosmin Marinescu îşi caracterizează parcursul profesional ca fiind unul plin de împliniri. Imediat după primul curs de investiţii pe pieţele de capital, din anul III de facultate, şi-a propus să lucreze în domeniu, după terminarea facultăţii. S-a înscris, povesteşte el, la toate cursurile şi proiectele extracurriculare care aveau legătură cu pieţele financiare. În 2006 a aplicat la cele mai mari societăţi de brokeraj. „Am câştigat atenţia a trei dintre ele şi am ales Vanguard (actualul Tradeville), deoarece a fost brokerul cu care am rezonat cel mai bine.“ Alegerea s-a dovedit inspirată, pentru că după câteva luni compania a dorit să dezvolte un nou proiect, prin care compania oferea acces clienţilor la cele mai mari burse internaţionale (instrumente de tip CFD/FX). „Datorită entuziasmului şi dorinţei mele de implicare, am fost cooptat în proiect, la început ca asistent de proiect, apoi ca speaker la seminarii educaţionale (în care prezentam investitorilor aceste noi oportunităţi) şi ulterior ca om de vânzări.“
După un an, în ianuarie 2008, a primit sarcina de a alcătui o echipă de vânzări dedicată, care să funcţioneze în paralel cu echipa de brokeraj; coordona, în acelaşi timp, proiectul de pieţe internaţionale. Divizia a ajuns să contribuie cu peste 50% la veniturile totale ale companiei, în aproximativ un an.
Întrebat ce planuri are pe termen lung, spune că îi place gluma: „Dacă vrei să-l faci pe Dumnezeu să râdă, spune-i planurile tale“. Spune că nu a avut niciodată un plan pe termen lung referitor la carieră, ci şi-a dorit mereu să facă lucrurile cu plăcere şi cu conştiinciozitate, având mereu încrederea că va fi răsplătit cumva. „Şi am fost. Au apărut oportunităţi pe care le-am valorificat. Am acelaşi plan şi pentru viitor.“
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro