Monica Iavorschi
Monica Iavorschi
Monica Iavorschi este una din eroinele Catalogului "200 cele mai puternice femei din business", care va fi lansat în curând, si ale galei "Woman in Power" (19 martie 2014).
Monica Iavorschi este din 2008 directorul general al producătorului de electrocasnice Arctic, însă lucrează în companie de mai bine de 12 ani.
Monica Iavorschi a preluat conducerea într-un moment dificil, chiar când criza începuse să-şi facă simţite efectele, dar a reuşit să menţină compania pe creştere în ciuda impactului destul de puternic resimţit inclusiv de industria electronicelor şi electrocasnicelor.
Absolventă a Facultăţii de Cibernetică din Bucureşti, Monica Iavorschi a lucrat doar pentru o scurtă perioadă ca instructor de informatică. Cariera şi-a început-o propriu-zis la Avon, unde a acumulat timp de patru ani experienţă în domeniile de relaţii cu clienţii şi analiză financiară. În 2001 a preluat funcţia de director de marketing al Arctic, iar un an mai târziu a preluat şi responsabilităţile asupra departamentului de vânzări.
În ultimii ani, producătorul de electrocasnice a fost una dintre puţinele companii din România care au continuat să facă angajări, a investit, a crescut producţia şi exportul. Monica Iavorschi anunţa în vara anului 2013 că fabrica din Găeşti produce deja la capacitate maximă, iar această situaţie este dificil de administrat. Astfel, compania a decis să investească 24 mil. euro într-o nouă linie de producţie. Din totalul sumei 10 mil. euro sunt ajutor de la stat, iar restul va fi suportat de companie. Începând cu 2014, Arctic, parte a grupului turc Arcelik, va începe să producă frigidere verticale simple în noua linie de producţie.
Din 2002, când a cumpărat Arctic, Arcelik a investit peste 80 mil. euro pe piaţa locală.
Cel mai mare producător local de electrocasnice realizează la Găeşti 1,65 milioane de unităţi anual, de peste cinci ori mai multe decât în perioada de dinainte de í89. Arctic realizează în România congelatoare orizontale şi aparate frigorifice verticale sub brandurile Arctic şi Beko. Primul este destinat doar pieţei locale în timp ce Beko merge şi la export. Potrivit ultimelor date din producţia de la Găeşti mai bine de 80% merge la export.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro