Obiectiv de CEO: un milion de pacienţi trataţi anual
“E primul şi ultimul interviu pe care o să-l dau cât timp sunt la Regina Maria. În lumina reflectoarelor trebuie să fie medicii.” După zece ani în mediul bancar şi alţi trei ani de antreprenoriat, Ionuţ Pătrăhău şi-a stabilit ca obiectiv al mandatului său tratarea unui milion de pacienţi anual.
Ionuţ Pătrăhău şi-a încheiat socotelile cu mediul bancar în 2009, având în minte, după cum spune chiar el, "orice altceva, necorporatist sau antreprenorial". După ce avansase până la funcţia de director general adjunct al Băncii Transilvania, avea în minte să înceapă o afacere pe cont propriu. Mai întâi a încercat în consultanţă, însă cele mai multe cereri i-au venit pentru găsirea de soluţii de criză, iar restructurările de datorii n-au fost tocmai pe placul său - "sunt un om al construcţiei pentru că asta mi-a plăcut întotdeauna". A înţeles repede că serviciile de consultanţă pe care i le cereau clienţii erau, de fapt, încercări de trafic de influenţă. Au fost şi excepţii: îşi aminteşte şi acum cu drag şi de un proiect la care a lucrat trei luni, legat de reînvierea brandului salam de Sibiu. Au fost ani de încercări, iar cele două restaurante, un steakhouse argentinian şi unul cu specific de peşte, pe care le-a deschis la Cluj-Napoca, i-au umplut o bună parte din timp şi au fost un vis devenit realitate. Investiţia de 350.000 de euro a fost doar pe jumătate reuşită, pentru că "unul merge bine, iar celălalt consumă ce produce primul".
Discuţia despre un mandat în consiliul de administraţie în cadrul Regina Maria a venit în 2011 şi, după câteva luni, a devenit CEO al reţelei private de sănătate, iar mutarea s-a potrivit cu stilul său de antreprenor şi de om care construieşte. "Am greşit când am scris pe cartea de vizită CEO pentru că a avea conducerea executivă a unei companii de sănătate e cu totul altceva decât în oricare altă companie". Până la finalul lui 2014 obiectivul său e să ajungă la un milion de pacienţi trataţi anual, faţă de un sfert de milion în prezent, din care 150.000 sunt abonaţi. Pătrăhău spune că nu există cel mai bun sau cel mai prost scenariu în legătură cu obiectivul propus, ci "unul singur, dar foarte ambiţios". Ajutorul statului privind reforma în sănătate sau evoluţia concurenţei nu sunt luate în calcul de executivul Regina Maria pentru că sub 10% din totalul populaţiei accesează în momentul de faţă servicii medicale private, de unde şi potenţialul de a creşte businessul de patru ori în următorii trei ani.
"Cea mai grea decizie pe care am luat-o din poziţia de CEO a fost întâlnirea cu dumneavoastră. Aş vrea ca niciodată să nu se audă de Regina Maria prin vocea CEO-ului ei sau a oricărui om din administrativ." Ionuţ Pătrăhău aduce repede în discuţie noua organigramă a companiei unde spitalele sunt în vârful ierarhiei.
A ajuns în companie la sfârşitul fuziunii cu Euroclinic, după ce 99% din echipa de dinainte de achiziţie a plecat - "eşecul unei integrări este aproape garantat în momentul semnării actului de achiziţie, iar şansele de reuşită există când cele două organizaţii sunt complementare; nu a fost cazul". Dacă Centrul Medical Unirea, după cum era numele de la acea vreme, era mai dezvoltat pe partea de vânzări, Euroclinic plusa în zona de asigurări şi abonamente. Fuziunea a fost, aşadar, "nenaturală şi complicată", iar operaţiunea de înlocuire a vechii echipe de medici nu a fost una uşoară. După un an şi jumătate de la evenimentul respectiv, spitalul s-a transformat într-unul de chirurgie video-asistată. Dincolo de unitatea funcţională din Floreasca, Regina Maria va deschide un spital de obstetrică-ginecologie în nordul capitalei, prognozat pentru luna iunie, maternitatea fiind şi cea mai profitabilă unitate a reţelei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro