Atacul Axel Springer
Cel mai mare publisher de cotidiene din Europa, Axel Springer AG, a atacat si piata poloneza a ziarelor de calitate, dupa ce Fakt - tabloidul pe care l-a lansat in urma cu doi ani si jumatate - a devenit in doar doua luni cel mai vandut ziar din tara.
Cel mai mare publisher de cotidiene din Europa, Axel Springer AG, a atacat si piata poloneza a ziarelor de calitate, dupa ce Fakt - tabloidul pe care l-a lansat in urma cu doi ani si jumatate - a devenit in doar doua luni cel mai vandut ziar din tara.
Nu va fi insa deloc usor pentru noul ziar. In prezent, locul intai pe piata cotidienelor generaliste este ocupat de Gazeta Wyborcza, editata de Agora SA. Ziarul s-a nascut din miscarea Solidaritatea si a fost, timp de mai bine de un deceniu, cel mai bine vandut din
Axel Springer intentioneaza sa atinga, prin Dzienik - conceput dupa mai cunoscutul Die Welt -, o medie a vanzarilor de 150.000 de exemplare pe editie si spera ca jumatate dintre cititori sa provina de la principalul concurent, Gazeta Wyborcza.
"Piata ziarelor de calitate este destul de aglomerata. In schimb, pe segmentul de tabloid, inca mai este loc", spune Wanda Rapaczynski, director executiv al Agora, editorul Gazetei. Parerea este impartasita si de analistul Wlodzimierz Giller de la Deutsche Bank: "Nu cred ca Springer va avea un efect semnificativ asupra vanzarilor Agora. Piata este destul de saturata si va fi greu pentru un nou-venit".
Potrivit reprezentantilor Springer, care publica si editia poloneza a saptamanalului Newsweek, noul ziar va umple golul din piata neacoperit de Gazeta Wyborcza. "Cotidianul este raspunsul nostru la cererea polonezilor pentru un nou ziar", spune Florian Fels, CEO al filialei poloneze a Axel Springer. Fels s-a declarat convins ca exista loc pe piata pentru inca un ziar de calitate. Pentru lansarea acestuia, compania germana a pregatit un buget de promovare de circa 100 mil. zloti (25 mil. euro), potrivit publicatiei economice poloneze Plus Biznesu. "Aceasta este mai mult sau mai putin suma pe care am investit-o pentru a promova Fakt", spune Fels.
Lansarea noului ziar a dus la un razboi al preturilor intre cele doua companii. Springer a anuntat ca noul ziar va costa 1,5 zloti polonezi (0,38 euro). Cu doar o saptamana inainte de lansarea noului cotidian, Agora a redus pretul Gazetei Wyborcza de la 2,4 la 1,5 zloti. Reactia investitorilor a venit imediat, actiunile Agora depreciindu-se in ziua anuntului cu 9%, atingand 42,9 zloti, cel mai redus nivel de la inceputul anului 2004. Analistii estimeaza ca vanzarile Agora se vor reduce cu 12 milioane de euro pe an, in timp ce veniturile nete ar putea sa se injumatateasca.
Compania germana se asteapta ca Dzienik sa ajunga pe profit in 3-5 ani, cand veniturile prognozate ar urma sa fie de 100-150 milioane de zloti pe an (25-37 milioane de euro). Axel Springer spera sa atraga si mai multi clienti de publicitate. Principalul atu al grupului e infrastructura detinuta prin cele trei titluri: compania germana a anuntat deja ca va vinde pachete publicitare comune pentru Fakt, Dzienik si editia poloneza a Newsweek.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro