Business Magazin, în 2009 - România lipseşte cu desăvârşire de pe harta mondială a internetului. Ce se poate face pentru a schimba asta

Postat la 17 iunie 2014 193 afişări

Business Magazin grupează, cu ocazia aniversării a zece ani, cele mai interesante articole de copertă din paginile revistei.

Business Magazin, în 2009 - România lipseşte cu desăvârşire de pe harta mondială a internetului. Ce se poate face pentru a schimba asta

N-avem mari companii de internet. N-avem antreprenori semnificativi. N-avem investitori in online. Lipsim aproape in totalitate de pe harta mondiala a internetului, pentru ca majoritatea antreprenorilor nu pot sau nu vor sa iasa din patratelul lor in care au inceput si au continuat sa existe si pentru ca investitorii sunt putini si pretentiosi. Ce e de facut?

"Cand deseneaza conceptul unei afaceri online, orice antreprenor trebuie sa gandeasca in primul rand global si de-abia apoi sa aplice acel concept si la nivel regional", considera Ramu Yalamanchi (35 de ani), antreprenorul american care a construit a treia cea mai mare retea de socializare din lume, hi5, pornind tocmai de la acest principiu. Punctul de plecare a fost exemplul Match.com, la acel moment un business de 100 de milioane de dolari, insa decizia de a dezvolta o retea sociala a luat-o ignorand piata americana, pe care o vedea oricum aglomerata de asemenea site-uri, intr-o perioada cand Facebook si MySpace nici nu existau inca.

Reteaua hi5.com a fost lansata intai in tarile latine, cu vorbitori de limba spaniola, si extinsa apoi in restul lumii, dupa ce a fost tradusa in 50 de limbi. "SUA sunt doar o componenta a afacerii; cea mai mare parte dintre cei 50 de milioane de utilizatori unici provin din afara granitelor americane", spunea saptamana trecuta Ramu Yalamanchi intr-un interviu pentru BUSINESS Magazin. Numai din Romania vin peste 4 milioane dintre utilizatori, care genereaza lunar peste doua miliarde de afisari, internetul romanesc fiind pentru hi5.com una dintre cele mai mari piete europene, cu mult peste alte tari din regiunea centrala si de est, daca luam in considerare faptul ca in Polonia reteaua are mai putin de un milion de utilizatori, si cot la cot cu Portugalia, care nu depaseste cu mult Romania din punctul de vedere al utilizatorilor.

Si veniturile sunt mai consistente pe ansamblu pe pietele internationale, desi aici contributia Europei inseamna doar un sfert (realizat in cea mai mare parte in tarile vestice) din cifra de afaceri a companiei. Cam 80% din business-ul hi5.com vine din publicitate online, restul de 20% din venituri fiind generate direct de la utilizatorii care convertesc bani reali in moneda virtuala, pentru a cumpara bunuri virtuale sau diferite modele pentru pagina de profil. "In urmatorii ani insa, balanta va fi destul de echilibrata intre cele doua modele de business", apreciaza Yalamanchi, care estima la inceputul acestui an ca veniturile din bunuri virtuale se vor cifra la aproximativ 25 de milioane de dolari (aproape 17 milioane de euro) in 2009.

Din acest punct de vedere, Romania este pentru hi5.com una dintre tarile unde sistemul de monetizare direct de la consumatori a dat cele mai bune rezultate, ponderea bunurilor virtuale in veniturile retelei sociale de pe piata locala fiind de 25%. In ce priveste veniturile din reclame, "retelele sociale reprezinta in jur de 5% din piata de publicitate online", dupa cum apreciaza Calin Rotarus, managing director in cadrul ARBO Interactive, regia de publicitate care vinde in exclusivitate reclame in Romania pe paginile hi5.com.

CITITI AICI ARTICOLUL INTEGRAL din aprilie 2009.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
business magazin,
10 ani,
cover story
/media-marketing/business-magazin-in-2009-romania-lipseste-cu-desavarsire-de-pe-harta-mondiala-a-internetului-ce-se-poate-face-pentru-a-schimba-asta-12773861
12773861
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.