Clinchetul melodios al casei de bani
V-ati intrebat vreodata de ce casele de marcat, chiar si cele mai moderne, au pastrat clopotelul acela cu sunet placut gadilator la ureche? Eu da, si cred ca am raspunsul: durerea de a te desparti de banii tai trebuie alinata cu ceva.
V-ati intrebat vreodata de ce casele de marcat, chiar si cele mai moderne, au pastrat clopotelul acela cu sunet placut gadilator la ureche? Eu da, si cred ca am raspunsul: durerea de a te desparti de banii tai trebuie alinata cu ceva. Sunetul de clopotel e echivalentul bomboanei de ciocolata pe care o primesti la restaurant o data cu nota de plata.
Cam asta e situatia si in cazul spoturilor. Muzica e acolo pentru a-ti da macar o minima rasplata pentru efortul de a urmari reclama. Sau, in cazul cel mai fericit, un branci: nu atat de violent incat sa te raneasca, dar destul de puternic incat sa-ti cada telecomanda din mana.
"Sub pat, sa n-o mai gasesti!", aud din background vocile Corului Publicitarilor. Muzica din reclame are o istorie ingrata in Romania. La inceput, imi aduc aminte, aveam probleme sa-i convingem pe clienti sa plateasca pentru ea. "N-ai muzica? Iti aduc eu, am o caseta in masina cu un cantec super, chiar l-as vrea pe reclama mea!" - cam asa decurgeau pe la inceputul anilor 90 discutiile complet nemuzicale cu beneficiarul...
Astazi avem designer de sunet, adica un artist norocos (credem noi) sau haituit (se plange el) insarcinat cu un singur lucru: sa ia telespectatorul frumos si delicat de urechi si sa-l arunce in mini-povestea noastra cinematografica. O data cu stilistul de sunet au aparut marile hituri publicitare, facute doar de muzica, dar si marile dezastre. Coloana sonora nu trebuie sa fie proasta pentru asta, ci doar usor nepotrivita. Nu e nevoie decat ca toba bas sa bata cu o milisecunda inainte de schimbarea aceea de cadru, si totul e pierdut... Sau ca sentimentul pe care tu, draga public, il traiesti cand auzi acel cantec sa fie complet diferit de cel pentru care a platit clientul...
Muzica de spoturi e o afacere tot mai buna - si nu intotdeauna pentru compania de publicitate care asambleaza reclama. Marii producatori de muzica au inceput sa ne ia drept o tara complet dezvoltata, asa ca astazi, orice mail cu request-uri de melodii celebre se intoarce cu sume la fel de orbitoare precum cele platite in State sau Europa de Vest. Dar asta e deja o alta poveste, pentru care am pus un copyrighter sa scrie o doina de jale...
Mihaela Nicola este matematician, presedinte Ogilvy Romania si lector universitar la Facultatea de Comunicare si Relatii Publice "David Ogilvy".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro