Craciun cu telecomanda
Aproape opt romani din zece schimba canalul TV daca este difuzata o emisiune pe teme religioase si numai cinci din zece l-ar asculta pe presedinte urandu-le "Craciun fericit!".
Aproape opt romani din zece schimba canalul TV daca este difuzata o emisiune pe teme religioase si numai cinci din zece l-ar asculta pe presedinte urandu-le "Craciun fericit!".
Cehii sunt cei mai hotarati din acest punct de vedere, doar 8,4% dintre ei plecand de acasa. Cei mai plimbareti sunt francezii: aproape jumatate "fug" unde vad cu ochii, numai acasa sa nu stea.
Romanii aleg in proportie de 72,7% sa ramana acasa de Craciun. Totodata, autorii studiului ajung la concluzia ca o infima parte dintre europeni (2,2%) pleaca de fapt "in vacanta" de Craciun, la munte, prin metropole la moda sau prin insule exotice. Pentru aproape jumatate dintre europeni, televiziunea este un ingredient obligatoriu al zilelor de Craciun: in medie sase din 10 locuitori ai batranului continent inrosesc telecomanda in aceste zile de sarbatoare.
Cei mai mari devoratori de programe TV sunt cehii: 76,5% dintre ei au ca deviza "No Christmas without television!". Romanii se situeaza pe locul patru european in privinta poftei cu care urmaresc emisiunile speciale de Craciun, inaintea suedezilor, austriecilor si polonezilor. Totusi, doar 37,4% dintre romani petrec cu mult mai mult timp cu ochii pironiti in televizor decat in zilele obisnuite; in proportie de 38%, timpul consumat de Craciun cu emisiunile televizate este acelasi ca in cursul anului, in vreme ce un sfert dintre noi ne uitam mai putin la televizor de Craciun.
In aceste zile de sarbatoare, razboiul dintre televiziunea de stat si posturile comerciale pare sa inceteze: trei sferturi dintre romani urmaresc ambele categorii de posturi, doar un sfert preferand clar televiziunile particulare. Mult mai putini (13,8%) sunt convinsi exclusiv de calitatea programelor TVR. Mai mult de jumatate dintre romani (54%) apreciaza ca emisiunile speciale de sarbatori sunt mai bune decat in cursul anului, in vreme de 35,4% sunt de parere ca acestea sunt mai proaste. La nivel european, cei mai dezamagiti de calitatea programelor de Craciun sunt francezii, 64% dintre ei considerandu-le un adevarat dezastru.
Daca si-a pregatit deja un mesaj televizat de Craciun, presedintele sau premierul tarii ar trebui sa stie ca numai jumatate dintre telespectatori il vor urmari, in timp ce 51% romani il vor "ejecta", schimband postul. O situatie destul de buna, daca e sa luam in considerare ca, in medie, doar ceva mai mult de o treime dintre europeni (34,9%) mai considera important ca liderii tarii sa li se adreseze in aceasta zi speciala.
In privinta violentei prezente in programele TV, romanii par sa o accepte intr-o proportie mai mare decat alti europeni. In medie, 66% dintre locuitorii Europei nu doresc sa vada batai, explozii si sange pe micile ecrane, cei mai hotarati in aceasta privinta fiind ungurii (91,3%). Romanii, ca si suedezii, sunt cei mai mari spectatori de confruntari violente: doar 49% dintre ei nu gusta aceste emisiuni.
Un alt semn al vitalitatii pare sa fie si preferinta relativ ridicata a romanilor pentru programe sportive live: 35,1% dintre ei isi doresc astfel de programe de Craciun, situandu-se pe locul trei in ierarhia europeana, dupa Norvegia (50,4%) si Polonia (44%).
In schimb, emisiunile pe teme religioase conving prin continut doar un sfert dintre romani, desi mai mult de jumatate trec in zilele de Craciun pe la biserica. Preferinta relatiei directe cu Dumnezeu, in biserica, nemoderata de staruri TV, este, de altfel, o trasatura europeana: in medie, unul din trei europeni intra in biserici in aceste zile speciale, dar mai putin de doi din zece sunt amatori de emisiuni pe teme religioase.
In privinta structurii programelor TV, filmele care pot fi urmarite de intreaga familie (family movies) sunt de departe pe primul loc in pre-ferintele europenilor (60%), romanii situandu-se in apropierea acestei alegeri (51%). Pe locul doi se situeaza emisiunile de stiri, care sunt preferate de 22% dintre romani, urmate de jocuri si concursuri (18,8%) si de emisiunile sportive (14,3%). Si tot despre filme: mai mult de jumatate dintre compatrioti (52%) se bucura in egala masura fie ca urmaresc filmele clasice de Craciun, fie ca sunt difuzate blockbustere, potrivit studiului.
Studiul a fost realizat in 11 tari europene de catre compania Research International la comanda grupului international de comunicatii UPC, care ocupa locul trei in ierarhia romaneasca a furnizorilor de televiziune prin cablu. In tarile in care Internetul este larg raspandit, interviurile au fost realizate online. In
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro