Da din cap pe... branduri de top!
Intr-o capitala cu strazi inundate de fly-ere, tapetata cu mash-uri si cu reclame la tot pasul, brandurile au gasit un nou mod de a interactiona cu targetul. Concertele si festivalurile cu nume mari pe afis sunt atractia verii.
Intr-o capitala cu strazi inundate de fly-ere, tapetata cu mash-uri si cu reclame la tot pasul, brandurile au gasit un nou mod de a interactiona cu targetul. Concertele si festivalurile cu nume mari pe afis sunt atractia verii.
In ultimii ani numarul concertelor cu vedete "de-afara" a crescut exponential si asta pentru ca oamenii cauta din ce in ce mai mult entertainmentul outdoor. Nu ne mai multumeste televizorul, nici sala de cinema. Am prins gustul evenimentelor mari, in aer liber si cu muzica buna. Oamenii de marketing nu au ramas in afara tendintelor si au branduit concertele si festivalurile intrecandu-se in a aduce ......"a bigger band".
La nivel international, principalii investitori in astfel de evenimente sunt operatorii de telefonie mobila si marii producatori de bauturi racoritoare. Tot la nivel international insa, tot mai multi organizatori incearca sa evite pe cat posibil implicarea sponsorilor.
In Romania, industria concertelor este dependenta de sponsori, pentru ca pretul acceptabil al biletelor depinde de participarea lor.
De exemplu, pentru a vedea Rolling Stones la Paris, un fan trebuie sa scoata din buzunar echivalentul unei sume intre 285 si 518 lei, pe cand la noi cel mai scump bilet costa 197 lei.
O relatie mai stransa intre brand si target
Bugetele investite de sponsori fac biletele accesibile si aduc un plus promovarii concertului. Pe cealalta parte, brandurile au tot interesul sa se implice in astfel de evenimente. Chiar daca nu ating aceeasi audienta ca prin reclama TV, un banner imens la un concert cool vorbeste targetului intr-un mod mai direct. Se creeaza o apropiere, o relatie de incredere si o valorizare pozitiva a brandului de catre public, mai ales atunci cand 40.000 de oameni asociaza numele unei companii cu Depeche Mode sau Pink.
Acest tip de evenimente este important pentru marketingul unei companii, pentru ca nu aduce doar vanzari, ci fidelizeaza publicul. Muzica apropie oamenii, starneste pasiuni si incheaga comunitati. De aceea telefonul mobil a devenit astazi o mini-statie de entertainment care ofera clientilor diverse servicii pentru a descarca si asculta muzica preferata. Mai mult decat atat unele portaluri permit si transmiterea live a unor bucati din concertele branduite.
Comunitatea construita prin muzica
Vodafone este compania care anul trecut i-a adus pe Depeche Mode, iar anul acesta asteapta peste 60.000 de oameni la concertul The Rolling Stones.
"Rolling Stones este o trupa legendara, indragita de multe generatii de romani, care vor avea in curand ocazia sa isi vada idolii pentru prima data in Romania in concert. Prin sponsorizarea concertului Rolling Stones in Romania, continuam sa dezvoltam o platforma de comunicare a brandului, care deja s-a bucurat de un mare succes pe piata romaneasca, Vodafone Best Music. Sub aceasta umbrela, ne-am propus sa aducem romanilor artisti internationali de top, in concerte live, precum si o serie de beneficii pentru clientii nostri continut muzical exclusiv, pe telefonul mobil si numeroase premii si surprize in premiera", ne-a declarat Paul Markovits, Senior Director Brand & Marketing Communication.
Marketerii merg mai departe de nivelul serviciilor si creeaza sentimentul unei comunitati, construite in jurul muzicii. Atunci cand publicul si brandul nu se intalnesc la concert, interactioneaza online pe site-urile dedicate muzicii, siteuri create special de companii.
ClickNet si Coca-Cola sunt organizatorii celor doua mari festivaluri din aceasta vara, Bestival si Coke Live Festival.
"Era normal sa ne implicam in acest proiect, in calitate de sponsori principali pentru ca B-estival este acel gen de eveniment care se "muleaza" perfect pe ceea ce inseamna brandul ClickNet. Cautam un eveniment care sa exprime cat mai bine brandul ClickNet", spune Alfred Borcan, Director Comunicare -Marketing, Romtelecom.
Nicoleta Eftimiu, Senior Brand Manager Coke TM, Coca-Cola Romania si Bulgaria, ne-a vorbit despre implicarea brandului Coca-Cola in evenimentele muzicale din Romania.
"Valorile marcii Coca-Cola vorbesc despre optimism, energie, pofta de viata, de peste o suta de ani de cand acest brand exista in viata noastra. In acelasi timp, muzica, un limbaj familiar prin care cu totii ne exprimam cu pasiune si energie emotiile si sentimentele, promoveaza aceleasi valori. Muzica este importanta in viata fiecaruia dintre noi, dar pentru adolescenti muzica are un rol esential. Prin muzica, tinerii invata sa gandeasca diferit, sa se descopere pe ei insisi, sa-si exprime emotiile. Ne dorim sa facem din CokeLive Festival o experienta unica, un festival puternic, pe care tinerii sa il astepte nerabdatori in fiecare an".
Chiar daca e vorba de rock, hip-hop, R&B sau pop, muzica ramane un punct "sensibil" al targetului. Fie ca mergi la un festival de trei zile unde campezi si te distrezi cu prietenii, fie ca dai din picior nostalgic pe melodii de odinioara, sufletul tau de meloman e pe placul brandurilor. Asa ca vara asta dansezi pe acorduri "remixate" de marketeri.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro