De Future Brand, numai de bine
Compania Future Brand - cunoscuta in industrie ca divizia de branding a grupului B.V. McCann Erickson - a pus punct legaturii cu numele care a consacrat-o. In spatele acestei miscari sta o gandire de afaceri pragmatica, dau de inteles actionarii.
Primul nume international din industria de branding autohtona, Future Brand - care a inceput sa-si faca bagajele cu circa sase luni in urma -, poate fi sters de pe lista consultantilor de profil incepand de la 1 septembrie. Nu si datele de contact, insa. Pentru ca afacerea ramane in picioare, dar sub un alt nume, BrandTailors. "Strategia de pozitionare si evolutia culturii organizationale ne-au determinat sa schimbam numele", este explicatia oficiala a companiei de saptamana trecuta.
Cunoscatorii acestui tip de business si carcotasii declaratiilor de presa ar zambi probabil. De ce ar schimba un antreprenor numele unei companii al carei business este in crestere, care atrage clienti si care se declara lider de piata?
"BrandTailors suna mai frumos", a fost primul argument care i-a stat pe buze lui Bogdan Enoiu, actionar majoritar si fondator al companiei (sfarsitul lui 2004). Doar atat? Nu este si un rationament financiar la mijloc, dat fiind faptul ca un contract de afiliere implica niste costuri anuale pentru utilizarea numelui si accesul la diverse resurse?
Enoiu a admis economia pe care o aduce in veniturile companiei aceasta renuntare la numele Future Brand - un brand al companiei Interpublic, acelasi grup de comunicare din care face parte si McCann Erickson, printre altele - dar a lasat sa se inteleaga faptul ca autonomia de retea/grup ii permite atragerea de noi clienti. "Obiectivul nostru este sa avem cat mai mult business, integrat, la nivel de grup", a spus Bogdan Enoiu pentru BUSINESS Magazin (de notat ca McCann Erickson a avut cea mai mare cifra de afaceri cumulata la nivel de grup din Romania anul trecut - circa 44,5 milioane de euro, conform propriilor declaratii din aceasta primavara).
Vorbind in particular despre agentia Future Brand - acum avand numele BrandTailors -, Beatrice Danis, managing partner, a subliniat portofoliul de clienti suta la suta romanesc al companiei (printre care se numara marcile Kandia-Excelent, Grania, Planorama, Loteria Nationala, Ana Holding). "Future Brand ne-a adus renume in piata si acces la metodologiile si know-how-ul retelei. Dar nu si clienti. Business-ul de branding este aparte: clientii nu-ti vin la pachet cu afilierea, ca in publicitate", a mai spus Beatrice Danis.
Asadar, incepand din aceasta toamna, primul si singurul nume international de branding din
Nici Branzas, nici Brandient insa nu au imprumutat numele reputatelor companii - cum s-a intamplat in cazul Future Brand in 2004, de pilda -, semn ca a importa un brand consacrat costa inca prea scump aici. Piata este inca mica - cifra de afaceri cumulata a companiilor care se pozitioneaza drept consultanti de brand a fost de aproximativ 1,5 milioane de euro anul trecut - si nici nu va creste spectaculos pana ce clientii nu vor incepe sa gandeasca branding-ul separat de publicitate. Si sa-l bugeteze in consecinta.
Dar dimensiunea pietei nu este numai motivul pentru care firmele romanesti de branding isi calculeaza cu atentie cheltuielile cand vine vorba de afiliere la o retea internationala sau de francizare. Este si motivul pentru care multinationalele nu se gandesc, deocamdata, sa-si deschida un birou in
"In afara de Moscova, unde avem filiala, in nici o alta tara din aceasta zona a Europei nu deschidem propriile birouri", spunea pentru BUSINESS Magazin in urma cu cateva luni Jurgen Hausler, CEO al companiei Interbrand Zintzmeyer & Lux (filiala din Zürich a Interbrand, cea care a semnat in acest an cu Branzas Design din Cluj un contract de parteneriat la nivel local). "Deocamdata, este strategic sa adoptam formula parteneriatelor locale", mai spunea Hausler.
Gand la gand cu bucurie, ar conveni firmele locale de branding. Chiar daca brandul international conteaza, strategic ramane - pana una alta - cel local.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro