Firmele cu neon, la 100 de ani - GALERIE FOTO
În urmă cu 100 de ani francezul Georges Claude oferea lumii tubul de neon (în decembrie 1910, la Paris Motor Show). Claude a fost supanumit Edison al Franţei şi a deţinut, o perioadă, monopolul noii tehnologii. Comercial, prima reclamă cu neon a aparţinut unui frizer din Paris, în 1912.
În următoarele trei decenii afişajul cu neon a devenit extrem de popular, mai ales în Statele Unite. Times Square din New York a devenit un simbol al extravaganţelor cu neon, firmele fiind produse, la acea vreme în circa 2000 de fabrici şi ateliere din toată America.
Ulterior tuburile cu neon au intrat în atenţa artiştilor şi arhitecţilor. Unul dintre cele mai cunoscute jocuri de lumini care folosesc tuburile cu neon este Westinghouse Sign, care făcea reclamă companiei Westinghouse Electric din Pittsburgh, SUA. Firma a fost demontată în 1998, când clădirea a fost demolată pentru a face loc unui parc.
Interesant cu această firmă este numărul total de combinaţii care ar fi putut fi obţinute, acesta fiind 1.486 înmulţit cu 10 la puterea 138, un număr mai mare chiar decât numărul atomilor din galaxia noastră. Creatorii reclamei au folosit, desigur, un număr mult mai mic de combinaţii şi jocuri de lumini.
În prezent jocurile de lumini ale neonelor sunt, practic, marca marilor oraşe ale lumii - New York, Tokyo sau Las Vegas.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro