In loc de stabilitate, demisie la DDB
Managementul retelei internationale de agentii de publicitate DDB Worldwide spera ca 2008 sa fie pentru DDB Bucuresti un an de stabilitate si de castigare a notorietatii. Ultimele saptamani au adus insa o schimbare: managing directorul filialei, Adina Sorescu, si-a anuntat demisia din functie.
In e-mailul prin care isi anunta demisia din conducerea DDB, Adina Sorescu precizeaza ca decizia ei se leaga de faptul ca a fost pusa in situatia sa relationeze operational cu o alta persoana in afara sefului ei direct - Christos Papapolyzos, presedintele DDB South East Europe - “si, asa cum i-am mentionat sefului meu in repetate randuri, stau la DDB atata timp cat lucrez cu el direct”. In afara de aceasta, spune ea, “a sosit vremea sa ma gandesc foarte serios la viitorul meu profesional, caci ma atrage perspectiva unui demers privat, care sa imi aduca si ownership pe langa merite deosebite si succese profesionale”. Pana la 15 iunie, cand unul dintre directorii DDB Atena (sediul DDB pentru Europa de Sud-Est) va veni la conducerea filialei de la Bucuresti, interimatul va fi asigurat de Alexia Anagnostopoulou, director de dezvoltare regionala al DDB.
Demisia, intervenita la 23 aprilie, vine la doar cateva zile dupa ce Adina Sorescu declara pentru BUSINESS Magazin ca anul 2008 este unul de stabilitate, in care se va pune accentul pe dezvoltarea departamentului de strategie si pe imaginea agentiei. Departamentul de strategie a fost infiintat anul trecut, iar managementul DDB considera ca acesta este un element foarte important in evolutia companiei, pentru ca a schimbat procedura de lucru in agentie, de anul trecut aceasta fiind organizata in trei miniagentii. Fiecare dintre ele are o echipa sau doua de client service (departament care mediaza relatia dintre client si agentie) si una de creatie, care colaboreaza cu departamentul de strategie, independent. “Lumea de publicitate a avut un razboi dintotdeauna intre departamentele de creatie si client service si astfel am incercat sa rezolv problema. S-au sudat niste relatii si am reusit sa nu pierdem niciun client, ceea ce inseamna foarte mult intr-un business de servicii care se bazeaza in mare parte pe relatii. Relatiile sunt totul, daca nu exista incredere nu primesti brief-uri, nu cresti un business”, spunea Adina Sorescu.
Printre cei mai importanti clienti castigati anul trecut se numara Kanal D, Peugeot, Hercesa sau CEZ Romania, care se aduga unor clienti precum Alpha Bank, McDonalds, Chipita, Henkel, Pepsi Intl, RCS/RDS, Nestle Purina. Cel mai important client castigat in 2007 este Kanal D, care inseamna in jur de 10-15% din profitul DDB. Cel mai mare client al DDB este Henkel Romania, agentia gestionand la nivel de retea brandurile Persil si Silan. Alti clienti mari sunt McDonald’s si Vivartia, cel mai mare producator alimentar din Grecia, prezent in Romania prin intermediul firmelor Creamline si Chipita. Partea cea mai importanta a business-ului este asigurata de clientii romani, care inseamna in jur de 60-70%, preciza Adina Sorescu. “In 2007 am avut o cifra de afaceri de aproximativ 9,5 milioane de euro, cu putin mai mult decat in 2006, pentru ca am decis sa ne concentram pe profit. Pentru anul acesta am stabilit sa crestem mai putin decat in mod obisnuit, cand ritmul de crestere era intre 25 si 45%”.
De la inceputul acestui an, agentia a participat la trei licitatii de conturi, castigand doi clienti, dintre care unul din domeniul imobiliar, contul pierdut fiind Ciuc. “Cred ca ne vom ocupa si de partea de relatii publice a clientului Trust Motors si de aceea vrem sa ne dezvoltam si un departament de PR”, mai spunea Sorescu. Adina Sorescu preciza, de asemenea, ca are in plan sa investeasca aproximativ 70.000 de euro in training si sa inscrie campania de lansare din 2006 a brandului Uncle Statis la Effie, festivalul care premiaza eficienta in publicitate.
Printre planurile din acest an ale DDB se afla, de asemenea, dezvoltarea departamentului digital, dar si gasirea unui nou director de creatie, dupa plecarea de anul trecut a lui Marius Negrea, care a devenit consultant independent. In afara de Negrea, dintre cei 34 de angajati ai agentiei au mai plecat anul trecut inca patru-cinci oameni, toti apartinand departamentului de creatie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro