Intre aplauze si etica
Dupa incheierea festivalului, organizatorii Golden Drum (Delo) au intocmit clasamentul tarilor participante si l-au pus la dispozitia BUSINESS Magazin saptamana trecuta. Romania a obtinut un punctaj care a clasat-o pe locul al treilea, din cele 40 de tari participante.
Dupa incheierea festivalului, organizatorii Golden Drum (Delo) au intocmit clasamentul tarilor participante si l-au pus la dispozitia BUSINESS Magazin saptamana trecuta. Romania a obtinut un punctaj care a clasat-o pe locul al treilea, din cele 40 de tari participante.
APLAUZE:
LEO BURNETT&TARGET, pentru cele 27 de puncte care i-au adus locul intai: premiul Golden Rose.
McCANN ERICKSON pentru al treilea punctaj obtinut (23) si pentru locul 4 in clasamentul general.
GMP, pentru bronzul la categoria Print&Postere (brandul Mandra, client Carpalact).
COHN&JANSEN si GAV/BALKANSKI, pentru ca au intrat in cursa pentru finala (cate o nominalizare fiecare);
regizorul roman ALEXANDRU MAFTEI, care a primit un premiu special Studio Drum, acordat pentru modul original de a folosi arta in publicitate (proiectul "I don't like sex").
APLAUZE NEOFICIALE: Inaintea galei, printre spoturile romanesti aplaudate cel mai intens de cei prezenti in sala de proiectie a lucrarilor finaliste au fost "Votul", (campanie sociala), "Nunta" si "Porcul" (MTV) semnate de McCann Erickson si "Catusele" (Bergenbier), realizata de Leo Burnett. Aplaudate au fost si spoturile "Mos Craciun" (Loteria Nationala) a lui McCann Erickson si "Trambulina" (Prigat), semnata de Leo Burnett. Aplauze mai timide au primit "Batman" si "Dezordinea" (Teletech, respectiv Davio /Altex) si "Pescarul" (Prigat) - Leo Burnett.
ETICA SI LEGE: Puse fata in fata cu prevederile EACA (European Association of Communications Agencies), unele lucrari inscrise la Golden Drum fie ar ridica semne de intrebare, fie ar incalca prevederile de auto-reglementare in publicitate agreate de EACA si Uniunea Europeana in vederea realizarii acquis-ului comunitar.
Este vorba despre:
1. reclame retrase de la expunere in urma unor plangeri care vizeaza defaimarea unor persoane publice - caz in care inscrierea unei astfel de lucrari la festivaluri sau concursuri de creatie este interzisa.
2. reclame care lezeaza protectia minorilor (si care probabil ar avea interdictie in tarile dezvoltate, unde societatea civila joaca un rol activ in publicitate)
3. reclame care infatiseaza acte de violenta si care - daca nu ar fi avut o expunere fantomatica (cateva zile, pe canale de nisa) - ar fi avut toate sansele sa fie interzise de la difuzare, fie de autoritatea de reglementare in domeniu (CNA), fie ca urmare a reactiei opiniei publice.
ETICA SI BANI: In ce priveste asa-numitele "ghost-uri", adica reclamele pe care o agentie le creeaza special pentru festival, acestea au devenit atat de prezente si atat de contestate - deci atat de populare - incat au devenit o normalitate acceptata si agreata, atat de catre participanti, cat si de organizatori.
Interesul e reciproc: agentiile au ocazia sa inscrie cat mai multe lucrari - in functie de potenta financiara a fiecareia - deci are sanse mai mari sa acumuleze puncte. Iar organizatorii, cu cat accepta mai multe ghost-uri (cei de la Golden Drum nu cer la inscriere nici un fel de dovada a expunerii reclamelor), cu atat au sanse mai mari sa atraga mai multi bani. Deci sa-si creasca businessul.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro