Mai aproape de podium

Postat la 20 mai 2008 45 afişări

Dupa ce anul trecut Media Insight a fost preluata de reteaua internationala Mediaedge:cia, iar luna trecuta a castigat contul de media al BCR, acum agentia isi propune ca in 2010 sa ajunga intre primele trei de pe piata.

Bogdan Prajisteanu, managing director al Mediaedge:cia, estimeaza ca gestionarea contului BCR - cel mai important investitor in publicitate din domeniul bancar in 2007, conform datelor Alfa Cont - va plasa Mediaedge:cia in top cinci al agentiilor de media. Aceasta ar fi o etapa catre tinta declarata de a a intra in top trei la orizontul anului 2010. Castigarea contului BCR a survenit in urma unei evaluari a serviciilor de media pentru contul bancii, agentia care s-a ocupat pana la sfarsitul lunii aprilie fiind Media Investment, divizia de media din cadrul grupului de comunicare The Group. Chiar daca aceasta mutare a venit in urma unor modificari importante de conturi pe piata de media la inceputul acestui an (Heineken, Raiffeisen Bank, Citroën, InBev, Petrom, Romtelecom si Cosmote), Bogdan Prajisteanu spune ca decizia a fost luata la nivelul retelei Mediaedge:cia si nu a avut legatura cu transferurile de conturi din primele trei luni ale anului.

“Eram singura tara in care Erste nu lucra cu Mediaedge:cia. Sunt foarte multe lucruri pe care ei le fac la nivelul Europei Centrale si de Est si relationarea era mai dificila. De aceea au preferat, dupa o evaluare locala, sa lucreze cu noi”, explica managerul. Contul BCR este deci unul dintre avantajele preluarii agentiei de catre reteaua Mediaedge:cia, in primavara anului trecut, desi Prajisteanu declara ca influenta retelei este mai mica de 25% in ceea ce priveste numarul de clienti. Clientii de retea ai Mediaedge:cia Romania sunt Beiersdorf, Novartis, Sony Ericsson, Michelin si Visa, dintre acestia Beiersdorf fiind si unul dintre cei mai vechi clienti ai agentiei create in 2000. Contul a fost castigat in 2003, cand agentia se numea Media Insight si a reprezentat inceputul colaborarii cu reteaua Mediaedge:cia, apartinand grupului WPP, grup de comunicare din care facea parte si Media Insight.

Insa posibilitatea castigarii de clienti globali nu este singurul avantaj al preluarii, un alt beneficiu fiind oportunitatea ca angajatii agentiei sa fie pregatiti de specialistii internationali ai retelei. Anul trecut, cei 30 de angajati ai companiei au participat la aproximativ 700 ore de training, pentru acest an fiind programate in jur de 1.200 de ore. Din cele 1.200 de ore fac parte si cele 50 de traininguri internationale in care agentia va investi intre 100.000 si 150.000 de euro. “Este cel mai important lucru care ni s-a intamplat”, spune Prajisteanu. Rezultatele orelor de pregatire s-au cunoscut cand, din cele 20 de licitatii de conturi la care a participat, agentia a castigat noua, printre cei mai importanti clienti noi numaran¬du-se Baneasa Shopping City, Ikea, United Romanian Breweries Bereprod (in segmentul de panotaj stradal) si Epee Ro Mania. Cresterea bugetelor de media ale clientilor mai vechi, dar si castigarea de conturi noi au dus la o cifra de afaceri de aproximativ 24,3 milioane de euro, fata de 17,9 milioane de euro in 2006.

Bogdan Prajisteanu afirma ca Mediaedge:cia a avut in 2007 o cota de piata de 5%, pentru acest an estimand o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 30% si a cotei de piata cu aproximativ 6%. Cat priveste cota pe care agentia a avut-o anul trecut in cadrul operatiunilor Group M pe piata romaneasca (numele sub care sunt denumite cele patru agentii de media ale grupului de comunicare WPP), Prajisteanu spune ca Mediaedge:cia a insemnat aproximativ 26%, restul impartindu-se intre agentiile de media Mindshare, Mediacom si Maxus.

O alta schimbare survenita anul trecut a fost repozitionarea agentiei dintr-o agentie traditionala de media intr-o agentie de comunicare si implementare de media. “Am dezvoltat divizii noi pentru media diferite decat cele traditionale, divizii in care am investit foarte mult pentru ca am dorit sa aducem oameni cu experienta. Anul acesta este unul de consolidare a diviziilor existente”, afirma acelasi Prajisteanu. Prima divizie infiintata anul trecut a fost Mec Interaction, o divizie specializata in comunicarea online care lucreaza cu clienti precum Panasonic, Sony Ericsson, GTC, Colliers, Cinema City; clientul care investeste cel mai mult in promovarea pe internet este Beiersdorf. Celelalte divizii infiintate anul trecut au fost Media Lab pentru segmentul de strategie si cercetare, Mec Retail si Mec Access. Mec Retail este divizia de comunicare care deruleaza campaniile adresate clientilor din lanturile de magazine. “Ma refer la momentul in care un client se duce sa plateasca, ridica privirea si vede o plasma pe care e promovat un produs sau vede un floor sticker (foliile cu indicatoare de pe podelele magazinelor, n.red.) care ii spune <Alearga la raft, uita-te in dreapta si ia sticla asta!>.”

Mec Access este divizia de media specializata in domeniul sponsorizarilor, promovand acei clienti care vor sa-si asocieze marca sau imaginea cu un eveniment sportiv. “Agentia identifica partenerul cu care trebuie sa se asocieze brandul sau compania si intermediaza modul cum clientul poate sa beneficieze de expunere de-a lungul acelui eveniment - o emisiune TV sau asociere cu o cauza sociala”, precizeaza managerul Mediaedge:cia.

Chiar daca de la preluarea Media Insight de catre reteaua Mediaedge:cia a trecut un an, Prajisteanu afirma ca mai dureaza pana la pozitionarea clara a noului nume al agentiei. “Numele Media Insight inca are foarte multa inertie. De aproape un an de zile am incercat sa comunicam cat mai mult noul nume si sa cream notorietate si pentru Mediaedge:cia. Cred ca intr-un an de zile o sa fie mai usor sa pronuntam Mediaedge:cia in loc de Media Insight”.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
Media Insight,
agentii,
publicitate
/media-marketing/mai-aproape-de-podium-2647983
2647983
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.