Prima ţară care îşi schimbă imaginea pe internet este România

Autor: Ioana Mihai Postat la 21 decembrie 2011 283 afişări

Ştiţi cum oferă motoarele de căutare variante în momentul în care vreţi să tastaţi ceva anume în rubrica ”search”? Ştiţi cumva care era, până nu demult, prima opţiune oferită de motoarele de căutare pentru varianta ”românii sunt...”? Ei bine, nu era nimic măgulitor. Dar lucrurile s-au schimbat.

La doar o lună de la lansare, campania "Românii sunt deştepţi", iniţiată de batonul de ciocolată Rom Autentic şi agenţia de publicitate McCann Erickson, şi-a atins scopul: schimbarea sugestiilor negative generate automat de motorul de căutare Google la introducerea în bara de căutare a sintagmei "romanii sunt". România devine astfel prima ţară din lume care îşi schimbă imaginea pe internet.

Dacă pe 17 noiembrie 2011, la o simplă căutare pe google.ro, google.com, google.fr, google.it, google.es sau google.de cu sintagma "românii sunt", sugestiile automate l-ar fi jignit chiar şi pe cel mai indiferent român, la o lună de la lansarea campaniei, sugestiile generate de Google au fost înlocuite cu "românii sunt deştepţi" şi alte sintagme pozitive - educaţi, frumoşi, talentaţi, inventivi, sau harnici.

"Campania luptă pentru o cauză în care Rom a demonstrat că are încredere: retrezirea la viaţă a mândriei naţionale. Faptul ca această campanie şi-a atins scopul confirmă că drumul pe care am pornit este cel corect şi că ne-am adus contribuţia la schimbarea imaginii României", spune Gabriela Munteanu, marketing director Kandia Dulce.

În decurs de 30 de zile în sprijinul campaniei au venit peste o jumătate de milion de căutări pe Google cu sintagma "românii sunt deştepţi", zeci de transmisiuni TV, inclusiv din afara ţării, sute de site-uri şi bloguri din toată lumea şi zeci de personalităţi locale.

"Vorbim în primul rând de un gest simbolic. Am schimbat predicţiile automate de pe Google, dar mai e de lucru până când internetul nu va mai arăta ca un poligon de tir în care noi, românii, suntem ţinta tuturor. Adevarata schimbare va veni atunci când conţinutul de pe internet generat chiar de noi, românii, va deveni şi el unul pozitiv. Atunci când vom scrie cu mai mult curaj despre reuşitele noastre, fără să ne temem că vom părea naivi sau că nu vom face rating. Trebuie să învăţăm să facem rating scriind şi lucruri bune despre noi. Aşadar, campania continuă şi îi invităm pe toţi românii, mai ales pe cei care pot influenţa opinia publică, să scrie şi de bine despre români", a declarat Dinu Pănescu, group creative director, McCann Erickson

Primul succes înregistrat de campanie a venit din Franţa, când, la începutul lunii decembrie, prima sugestie oferită de google.fr a devenit "les roumains sont intelligents". Au urmat predicţii favorabile pe google.it ("i rumeni sono intelligenti), google.es ("los rumanos son inteligentes"), google.co.uk sau google.com ("roumanians are smart") şi chiar şi google.nl. Astăzi, românii sunt deştepţi pe tot internetul, iar România a devenit prima ţară din lume care şi-a schimbat imaginea pe Internet.

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/prima-tara-care-isi-schimba-imaginea-pe-internet-este-romania-9081731
9081731
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.