Sa schimbam culoarea

Postat la 05 februarie 2008 1 afişăre

In urma cu exact un an de zile, divizia din Romania a grupului de comunicare Grey Worldwide era in toiul schimbarilor. La conducerea agentiei de publicitate a fost numita atunci Laura Tampa, cea care in 2001 parasise Leo Burnett si care lucra pentru Grey de cativa ani.

Sunt in Grey de patru ani. Am condus departamentul de comunicare neconventionala (BTL), iar prin intermediul acestuia am avut sansa sa cunosc si sa lucrez cu toti clientii. Nu am fost teleportata in sistem de undeva de afara si de aceea tranzitia s-a facut destul de usor“, spune Laura Tampa.

Ce a schimbat noul management? Potrivit lui Tampa, cea mai grea schimbare tinea de perceptia agentiei pe piata. „Grey era vazuta ca o agentie mare, dar destul de prafuita si de greoaie. O agentie gri, fara nici un fel de imagine, nimic interesant. Obiectivul nostru a fost sa demaram procesul de transformare a acestui gri intr-o culoare mai vesela.“ Inclusiv la modul propriu: „Aveam sediul intr-o cladire foarte gri, apasatoare, la o distanta foarte mare de centrul Capitalei. Era destul de greu si pierdusem destul de multi oameni in 2005 si 2006“, afirma Tampa. Intre timp, agentia si-a mutat sediul din Baneasa in oras.

Potrivit lui Tampa, Grey si-a atins in proportie de 80% obiectivele stabilite pentru 2007, inclusiv cele financiare. „Pot sa spun ca exista o crestere sensibila a businessului fata de 2006“, estimeaza Tampa, inainte ca datele pentru 2007 sa fie disponibile. In 2006, Grey a avut numai din serviciile de creatie o cifra de afaceri de aproximativ 20,2 milioane de euro, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante.

La capitolul clienti noi, in 2007, din opt pitchuri la cate a participat, divizia de creatie Grey a castigat 60% dintre ele. Printre ele se numara Cosmopolis, ButanGas, Toshiba si Bosch. Schimbari in portofoliul de clienti au existat si la divizia de media a grupului Grey. Mediacom, la conducerea careia se afla Carmen Lixandru, si-a adjudecat la inceputul anului contul Star Foods, estimat in piata la mai multe milioane de euro. Sfarsitul anului 2007 le-a adus insa si motive de ingrijorare. Compania Romtelecom, al carei contract cu Mediacom a expirat la sfarsitul lunii decembrie 2007, a decis sa organizeze pitch pentru contul sau de media. Deocamdata nu s-au aflat rezultatele pitchului, cele doua companii aflandu-se acum in perioada de prelungire de contract. „E un client mare, foarte vanat. Decizia acestuia de a iesi la pitch dupa trei ani de contract este absolut normala. Dorim, evident, sa-l pastram, dar nu e un capat de tara daca il vom pierde“, a declarat Lixandru.

Pentru 2008, managerul Grey are intentia ca agentia sa faca achizitii de new business, mai ales in categoriile care lipsesc in prezent din portofoliu - banci, produse alimentare. Si sa gaseasca o rezolvare problemelor de personal, cu care se confrunta mai toate agentiile de publicitate; in 2007, procentul de fluctuatie de personal in cadrul grupului a fost de aproximativ 20-25%. In principiu, recrutarea se face din resursele interne ale organizatiei, ca si la alte agentii. „Am mai dat si anunturi, dar nu functioneaza“, recunoaste Tampa, adaugand ca totusi, facultatile de comunicare sunt pline de studenti care vor sa lucreze in advertising. „Am avut si traininguri in facultati, in Politehnica si in Academia de Studii Economice. Am recrutat si trainees si avem de gand sa o facem in continuare.“

Nevoia de oameni se datoreaza cresterii businessurilor clientilor si implicit a pietei de publicitate. „In ultimii doi ani piata a crescut in ritmuri accelerate, 25-30%. Nu stiu daca acum va mai creste in acelasi ritm“, declara Tampa, care asteapta insa o prezenta mai puternica a unor clienti care pana acum nu au investit foarte mult in servicii de comunicare. „Asa s-a intamplat cu serviciile bancare acum cativa ani. Probabil ca segmentul de retail o sa devina acum mult mai activ in zona de comunicare.“

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/sa-schimbam-culoarea-2364772
2364772
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.