Saks Fifth Avenue - o noua semnatura

Postat la 24 aprilie 2007 1 afişăre

Saks Fifth Avenue evoca de peste 80 de ani stilul si eleganta si reprezinta destinatia new-yorkeza ideala pentru marii pasionati ai modei de lux. Saks este locul schimbarilor si al surprizelor, singura constanta fiind calitatea.

Saks Fifth Avenue evoca de peste 80 de ani stilul si eleganta si reprezinta destinatia new-yorkeza ideala pentru marii pasionati ai modei de lux. Saks este locul schimbarilor si al surprizelor, singura constanta fiind calitatea.

 

Din 1924, de când Horace Saks si Bernard Gimbel au deschis pentru prima data portile Saks Fifth Avenue, logoul companiei a cunoscut o serie de modificari, relativ mici. Accentele se puneau doar pe fontul numelui. In 1973, designerul Massimo Vignelli a adus un element nou incadrând scrisul negru cu bucle si onduleuri intr-un patrat alb. Anii ’90 au insemnat o noua transformare. Atunci, fontul artistic al numelui a fost indepartat luând un aspect mai putin sofisticat cu care brandul s-a identificat pâna anul acesta. Conducerea companiei si-a dorit de la noua imagine sa fie ubicua, iconica, usor de remarcat dintr-o simpla privire de-a lungul strazii.

 

Pentru reincarnarea pentagramei, graficianul Michael Bierut  s-a intors la logoul din 1973 pe care l-a adaptat secolului nostru. A pastrat buclele extravagante ale literelor "S" si "A", dar a facut un "switch" al culorilor. Scrisul a devenit alb incadrat intr-un patrat negru.

 

Talentul graficianului este dovedit de maniera inedita cu care a extins imaginea noului logo intr-un model grafic care se regaseste in interiorul magazinelor, pe sacose, cutii sau articole de papetarie. Cum a realizat patternul? A impartit noul logo in 64 de patratele si apoi a rotit sectiunile formate, luând nastere un mozaic abstract care da un plus de energie. Michael Bierut a reusit sa creeze o imagine care imbina vechiul cu noul, conditie esentiala in cadrul unui rebranding.

 

Realizarea unei semnaturi clasice reprezinta intodeauna o adevarata provocare. Ramâne de vazut daca noul look Saks Fifth Avenue va ajunge la inaltimea lui "LV" de la Louis Vuitton sau a carourilor Burberry. Deocamdata, putem vorbi despre o idee vizuala proaspata menita sa invioreze imaginea Saks si sa inspire proiectele de branding viitoare.

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/saks-fifth-avenue-o-noua-semnatura-1008999
1008999
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.