Studiul BRAT vs. trafic.ro

Postat la 23 octombrie 2007 1 afişăre

Conform primului studiu BRAT privind traficul online, cel mai vizitat site romanesc in luna septembrie a fost portalul softpedia.com, cu 1,6 milioane de vizitatori unici, iar pe locurile urmatoare s-au aflat site-urile clubafaceri.ro (1,15 milioane de vizitatori) si neogen.ro (1,10 milioane de vizitatori).

Datele Studiului de Audienta si Trafic Internet (SATI) sunt diferite de cele publicate de trafic.ro, care prezinta pe prima pozitie site-ul neogen.ro, cu aproximativ 4,2 milioane de vizitatori unici. O alta diferenta semnificativa este si in cazul site-ului gsp.ro, site aflat pe locul al doilea in clasamentul trafic.ro. In timp ce potrivit trafic.ro, site-ul Gazetei Sporturilor apare ca avand aproximativ 3,34 milioane de vizitatori unici, in topul BRAT acesta se afla pe pozitia a zecea si are in jur de 650.000 de vizitatori.

Totusi exista si cateva asemanari intre cele doua topuri: in ambele, printre primele pozitii se afla site-urile de stiri (protv.ro, libertatea.ro, evenimentulzilei.ro), cele de sport (gsp.ro, prosport.ro, sport.ro), precum si ejobs.ro, cel mai mare site de recrutare.

 

Explicatia diferentelor sta in metoda diferita de masurare folosita de cei doi furnizori de topuri. Spre deosebire de metoda SATI, care considera un vizitator ca fiind unic daca acceseaza un anumit site pe parcursul unei saptamani, trafic.ro considera un vizitator ca fiind unic daca intra pe un site pe parcursul aceleiasi zile. In cazul in care viziteaza acelasi site in ziua urmatoare este inregistrat drept vizitator nou al site-ului. SATI este realizat dupa o metodologie internationala utilizata in tari precum Austria, Germania, Spania sau Elvetia.

SATI este un proiect inceput in 2006 si care pune la dispozitia pietei de publicitate date cu privire la traficul inregistrat de 145 de site-uri romanesti. „Avand date credibile pe baza unui studiu realizat la standarde recunoscute de industrie, cumparatorii de publicitate vor putea folosi media online asa cum utilizeaza astazi TV-ul, radioul sau presa scrisa, avand un complet control al investitiei“, considera Dan Balotescu, reprezentantul agentiilor de publicitate in cadrul Biroului Roman de Audit si Audienta a Tirajelor (BRAT).

 

In ceea ce priveste usurinta masurarii mediului online, Dan Balotescu spune ca acest lucru este posibil datorita distributiei digitale. „Fata de utilizatorii mediilor traditionale (presa scrisa, radio, TV), utilizatorii de internet sunt prin definitie interactivi. Ei pot fi «interogati» permanent si li se poate determina profilul mai usor decat prin uzualele informatii demografice - chiar si numai prin identificarea site-urilor pe care acesta le viziteaza.“ Companiile cu site-uri masurate dupa metoda SATI vor beneficia la anul si de informatii sociodemografice cu privire la vizitatori, ce browser de internet au utilizat acestia si care au fost cele mai vizitate sectiuni ale site-ului.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
BRAT,
Trafic.ro,
portaluri,
site,
trafic,
online
/media-marketing/studiul-brat-vs-trafic-ro-966765
966765
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.