thegroup, gata sa negocieze
Zoltan Szigeti, presedintele agentiei de publicitate thegroup, nu exclude posibilitatea vanzarii companiei in 2008 catre o retea internationala de comunicare. Daca pe piata romaneasca de publicitate vor exista achizitii de acest fel in cursul anului, asa cum estimeaza Szigeti ca vor fi, este posibil ca thegroup sa fie una dintre ele.
“Incerc sa am clienti mici, dar care sa fie profitabili”, a declarat Szigeti pentru BUSINESS Magazin. El spune ca nu intotdeauna clientul cu cel mai mare buget este si cel care aduce cei mai multi bani agentiei, fie si pentru faptul ca la un buget foarte mare se munceste mai mult si sunt implicate mai multe resurse umane. Cu cele 14 agentii specializate de comunicare (creatie, media, relatii publice, new media) incluse in structura companiei, thegroup are acum aproape 80 de clienti.
Un alt factor care a permis thegroup sa inregistreze o asemenea crestere de venituri este faptul ca a crescut si numarul de entitati ale grupului. Este vorba de cinci divizii noi, pe care agentia le-a adaugat in cursul anului trecut : Innovaty (productie audio-video), My Media (dezvoltare de continut de programe pentru media), New Media (comunicare interactiva), The Media Partenership (media buying) si Events&Production (BTL). “Atunci cand am cumparat New Media, la inceputul lui 2007, am fost printre primele companii care au investit in acest domeniu. Miscarea a fost senzationala, pentru ca domeniul a crescut, iar celelalte agentii au inceput sa-si faca departamente de new media”, comenteaza Szigeti. Saptamana trecuta, thegroup a anuntat lansarea unei alte divizii specializate in comunicare interactiva si internet, Navidoo.
Cu peste 250 de oameni in cele 14 divizii si avand o medie de varsta in companie de 28-30 de ani, businessul thegroup functioneaza dupa o structura unde fiecare managing director este direct motivat de firma pe care o conduce. “Fiecare firma actioneaza independent din punctul de vedere al relatiei cu clientii, dar incercam sa ne folosim unii de calitatile celorlalti”, afirma Zoltan Szigeti. Fiecare managing director este si actionar minoritar la firma pe care o conduce.
Anul trecut, thegroup a participat la mai mult de 10 pitchuri, castigand aproape 90% dintre ele. Pentru 2008, planurile de dezvoltare vizeaza categoriile in care thegroup nu este prezent, ca de pilda sectorul de bauturi racoritoare sau bere, dar si investitii in sectoare precum internetul si new media sau productiile de televiziune. "Cat priveste segmentul de comunicare interactiva, anul acesta vom investi sume de bani mult mai mari in domeniu ; deja nu mai este suficient ce am facut anul trecut ", adauga presedintele thegroup.
Legat de evolutia de ansamblu a agentiei de publicitate in 2008, Szigeti sustine ca directia este acum de consolidare a businessului. “Am crescut foarte puternic in ultimii doi ani, vom mai face investitii, dar accentul pe 2008 va fi consolidarea”, afirma presedintele thegroup, adaugand ca nu este exclusa vanzarea agentiei catre un grup strain, daca va aparea o asemenea oportunitate.
Cat priveste evolutia pietei de publicitate, Szigeti sustine ca ritmul de crestere de aproximativ 30-40% din ultimii ani nu va mai dura decat aproximativ doi ani, dupa care se asteapta la o intensificare a concurentei intre agentii si chiar la « o stare de criza pe piata ». n ceea ce priveste distributia publicitatii pe canale de comunicare, Szigeti nu preconizeaza modificari importante : “Segmentul de televiziune nu se va modifica, va ramane in jurul a 65% din piata. S-ar putea sa se schimbe procentele, in conditiile in care clientii vor aloca mai multi bani pentru celelalte medii, dar sa nu uitam ca in fiecare an si bugetele clientilor sunt mai mari”.
Potrivit reprezentantului thegroup, piata la nivel general va creste anul acesta cu 25%, iar televiziunea va avea o crestere cu 30% sau 50%, sau chiar cu procente duble in cazul unora dintre televiziunile mici – « nu neaparat pentru ca audienta a migrat in aceasta directie, ci pentru ca preturile practicate de televiziunile mari i-au impins pe advertiseri catre cele mici ». Televiziunea, de altfel, nu si-a pierdut si nu-si va pierde niciodata importanta intre canalele de comunicare, apreciaza Szigeti – doar ca tendinta este ca toate cele trei ecrane pe care consumatorul le are in fata, adica telefonul mobil, calculatorul si televizorul, sa convearga, sa devina unul si acelasi.
Cat priveste celelate canale media, presa cotidiana va fi cea mai afectata de noile tendinte, in conditiile in care consumatorii de presa se orienteaza din ce in ce mai mult catre internet, unde piata de comunicare prin internet ar putea creste cu peste 100% anul acesta, dupa ce anul trecut a depasit 500 de milioane de euro. Despre outdoor, Szigeti este de parere ca aceasta piata nu va creste semnificativ, din cauza blocarii oraselor prin contractele deja existente. "Avem 40.000 de panouri in toata tara si este nimic pe langa cerere. Clientii au retele nationale ocupate prin contracte pe termene lungi, de 12 luni, motiv pentru care orasele mari sunt inchise din punctul de vedere al noilor amplasamente. Astfel ca, daca piata creste pretul cu 15%, creste si outdoorul cu 15%”.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro