Verdict SNA pentru presa scrisa

Postat la 03 martie 2006 1 afişăre

Anul 2004 nu a adus schimbari in clasamentul audientelor, potrivit Studiului National de Audienta pentru perioada 27 octombrie 2003 - 24 octombrie 2004. Cele mai citite publicatii din Romania au ramas cotidianul Libertatea si revistele Practic in bucatarie si ProTV Magazin.

Anul 2004 nu a adus schimbari in clasamentul audientelor, potrivit Studiului National de Audienta pentru perioada 27 octombrie 2003 - 24 octombrie 2004. Cele mai citite publicatii din Romania au ramas cotidianul Libertatea si revistele Practic in bucatarie si ProTV Magazin.

 

A zecea editie a Studiului National de Audienta (SNA) pentru presa scrisa nu a adus schimbari importante in topul primelor zece publicatii din Romania, indiferent de frecventa. Topul nu ia in calcul suplimentele gratuite ale publicatiilor si este alcatuit pe baza audientelor din SNA pentru perioada 27 octombrie 2003 - 24 octombrie 2004. Astfel, cea mai citita publicatie ramane cotidianul Libertatea (1.124 de mii de cititori pe editie), urmat de revista Practic in bucatarie (1.091 de mii de cititori pe editie) si ghidul TV ProTV Magazin (1.041 de mii de cititori pe editie).

 

SNA este realizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) si masoara audienta presei scrise in orasele cu mai mult de 50.000 de locuitori, cu varsta intre 14 - 64 de ani. Esantionul utilizat de SNA este aleator, proportional cu marimea oraselor, avand un volum de 15.286 de persoane.

 

In topul cotidienelor Jurnalul National a inregistrat, la fel ca si la precedentele doua editii cea mai importanta crestere procentuala (aprox. 19%), urcand pe locul trei in clasamentul cotidienelor centrale, in locul cotidianului ProSport, care a coborat pe locul patru.

 

De la publicarea primelor rezultate SNA in toamna anului 2002, ierarhia primelor trei cotidiene centrale a ramas neschimbata timp de noua editii consecutive: Libertatea, Evenimentul Zilei, ProSport, care in prezent fac parte din portofoliul Ringier. Jurnalul National a urcat pe locul trei, nu atat pe fondul scaderii audientei publicatiilor Ringier, ci datorita relansarii de la inceputul anului 2004.

 

Un alt segment care merita mentionat este cel al revistelor feminine populare, Ioana, Acasa Magazin si Lumea Femeilor care se afla la a treia livrare consecutiva in care inregistreaza cresteri ale audientei, dupa ce in primele editii ale studiului s-au aflat pe un trend accentuat descendent. Nu este vorba de cresteri spectaculoase, dar avand in vedere ca toate revistele castiga cititori, se poate spune ca piata este in crestere. Mai mult, revistele feminine populare au audienta mai mare decat majoritatea revistelor feminine glossy incluse in studiu.

 

O alta evolutie demna de mentionat, este cea a ghidului TV, ProTV Magazin, care este saptamanalul cu cele mai mari cresteri in audienta la ultimele doua valuri SNA. In prezent, ProTV Magazin are cu aproape 3% mai multi cititori decat acum un an.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Verdict SNA pentru presa scrisa
/media-marketing/verdict-sna-pentru-presa-scrisa-977699
977699
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.