Brain-hunting la Instituto de Empresa

Postat la 03 martie 2006 1 afişăre

David Standen "miroase" un manager bun in doua ore. Director de admisii la Instituto de Empresa, una dintre cele mai bune scoli de business din lume, el zboara din capitala in capitala pentru a-si recruta bursierii. Pe romani i-a "incercat" pentru prima data saptamana trecuta, cand a acordat revistei BUSINESS Magazin un interviu despre cum sunt recrutati "studentii".

David Standen "miroase" un manager bun in doua ore. Director de admisii la Instituto de Empresa, una dintre cele mai bune scoli de business din lume, el zboara din capitala in capitala pentru a-si recruta bursierii. Pe romani i-a "incercat" pentru prima data saptamana trecuta, cand a acordat revistei BUSINESS Magazin un interviu despre cum sunt recrutati "studentii".

 

BUSINESS MAGAZIN: Cum ati organizat recrutarea in Romania?

David Standen: In Romania nu avem o baza de date cu studenti, asa ca tot ce am facut a fost sa anuntam intr-un ziar ca venim. Puteau aparea la intalnire 100, sau nimeni. Au venit patru. Mai putini decat speram, dar a fost un inceput bun avand in vedere ca am avut o campanie de comunicare intarziata si destul de slaba. Oricum, cel putin doi dintre ei vor fi niste candidati foarte buni si nu m-ar mira sa devina studenti ai IE in 2005 sau 2006.

 

Ce presupune o sesiune de recrutari reusita?

In Bulgaria am avut una dintre cele mai reusite intalniri. Desi am fost pentru prima data acolo, au venit peste 50 de oameni. In Bulgaria insa am facut mai multa publicitate. Cea mai slaba reactie am primit-o anul trecut cand am fost pentru prima data in Budapesta. A venit o singura persoana. Multe scoli n-ar mai fi revenit acolo, dar noi, cand ne angajam fata de o tara, ne pastram angajamentul. La fel vom face si cu Romania.  Vom reveni in toamna sau la inceputul anului viitor, si atunci vom pune la punct o campanie de comunicare mai buna.

 

In ultimii ani asistam la o inflatie de programe MBA. Prin ce se deosebeste Instituto de Empresa de alte programe?

Se afla in Spania si suntem cunoscuti drept "antreprenori". Antreprenoriatul a aparut in curicula tuturor scolilor de business acum cinci ani, dar noi suntem antreprenori de 20 de ani. De 20 de ani nimeni nu a absolvit IE fara sa produca macar un business-plan.

 

Diversitatea este un alt lucru pentru care suntem bine cunoscuti. Scolile europene, in general, sunt cunoscute ca fiind mai diverse decat cele americane. IE e chiar mai diversa decat media lor. Nu vorbesc doar din perspectiva nationalitatii studentilor, ci si sub aspectul pregatirii lor anterioare si al afacerilor pe care vor sa le inceapa. Sa va dau exemplu al diversitatii de la IE: un profesor din Pennsylvania, care a predat un curs la IE in toamna, a primit la o intrebare 20 de raspunsuri diferite de la o clasa de 30 de oameni.

 

Nu i-a venit sa creada. Le-a spus studentilor: "Pun intrebarea asta de ani de zile, si intotdeauna clasa cade de acord asupra unui singur raspuns". Asta intelegem prin diversitate la IE. Si inca un lucru de care suntem foarte mandri este ca avem cel mai mare procentaj de femei inscrise la cursurile unei scoli de business. Media europeana este de 19%. Noi avem aproape 40% in acest an, iar la anul vom avea 50%.

 

Cum controlati aceste proportii?

Anul acesta, Centrul pentru Diversitate si Management Global condus de Selia de Anca, faimoasa in domeniul diversitatii in educatia de busines, ofera 20 de burse pentru femeile din Europa de Est, din Orientul Apropiat sau din Africa. Aceste burse acopera 50% din cheltuielile totale.

 

Ce scop urmariti prin acest echilibru numeric intre sexe?

Selia de Anca a facut recent o cercetare asupra unor companii americane foarte mari, care voiau sa creasca diversitatea in administratiile lor, angajand manageri femei. Ceea ce au constatat ulterior aceste companii este ca femeile angajate nu aduceau absolut nici o schimbare. Iar concluziile cercetarii au fost ca, de fapt, femeile nu aduc diversitatea. Oricine s-ar fi oprit cu cercetarea acolo. Selia nu s-a oprit. A descoperit ca aceste femei au fost educate in programe de MBA unde barbatii constituiau majoritatea covarsitoare.

 

Au fost invatate sa fie manageri barbati. Au fost dezvatate de strategiile manageriale feminine. Si concluzia a fost ca femeile trebuie educate in locuri in care opiniile si strategiile femeilor sa fie nu doar acceptate, dar si discutate ca alternative. Selia spune: nu avem nevoie doar de femei manageri, ci si de barbati manageri care sa stie sa foloseasca caracteristicile managementului feminin.

Urmărește Business Magazin

/opinii/brain-hunting-la-instituto-de-empresa-977737
977737
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.