Arhivă electronică direct corelată cu platforma Lagermax

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 12 decembrie 2016 169 afişări

Arhivă electronică direct corelată cu platforma Lagermax

Pentru a fluidiza şi controla mai bine fluxul de documente în cadrul firmei de logistică şi din dorinţa de a economisi hârtie, în cadrul Lagermax s-a conturat ideea unei arhive electronice, corelată direct cu platforma Lagermax de TMS şi WMS.

ELEMENTUL DE NOUTATE:

Arhiva electronică, corelată direct cu platforma Lagermax. Orice document intră în companie este acum etichetat cu un cod de bare, iar prin scanarea acestuia, cei din departamentul IT au reuşit să „lege” documentul de lotul de marfă sau cursa în urma căreia a fost generat.

EFECTELE INOVAŢIEI:

Timpul alocat de coordonatorii de trafic pentru facturare, transmiterea dovezilor de livrare, copierea documentelor a scăzut cu mai bine de 50%.  „Impactul asupra cantităţii de hârtie folosită este extraordinar; dacă înainte foloseam lunar 75 de topuri de hârtie lunar doar în filiala din Arad, care a fost pilot pentru proiectul de scanare a documentelor, acum folosim 40 de topuri de hârtie lunar”, spune Rareş Măcinică, director general al Lagermax România.

Tot el spune că impactul asupra cantităţii de hârtie folosită putea să fie mult mai mare, dar din pricina birocraţiei şi a cerinţelor instituţiilor financiare de control, sunt foarte multe documente pe care firma este încă obligată să le păstreze şi să le transmită clienţilor din România pe suport de hârtie. Ca impact financiar, în filiala Lagermax Arad, costul cu hârtia a scăzut de la 800 de lei plus TVA la 420 de lei plus TVA, nefiind luate în calcul costul cu alte consumabile implicate în proces (copiatoare, toner).

DESCRIEREA INOVAŢIEI:

Rareş Măcinică spune că una din cele mai importante preocupări în lumea businessului, la nivel global, este inovarea. Într-o lume în continuă schimbare, într-o acută nevoie de a folosi resursele existente cât mai eficient, inovarea este obligatorie. „În cadrul Lagermax AED România suntem cu toţii conştienţi de aceste aspecte, iar mediul de lucru şi ierarhia simplificată în cadrul companiei dau posibilitatea oricărui angajat să-şi facă auzite ideile, pentru a le pune în practică împreună cu colegii.”

În opinia şefului Lagermax România, inovaţiile se nasc în urma anumitor nevoi, iar în cazul firmei de logistică, nevoile identificate au fost de a fluidiza şi controla mai bine fluxul de documente în cadrul companiei şi dorinţa de a economisi hârtie. Discutând cu toţi cei implicati în munca de zi cu zi, s-a conturat ideea unei arhive electronice, dar noutatea a constat în faptul că aceasta a fost gândită în aşa fel încât să fie corelată direct cu platforma Lagermax de TMS şi WMS.

„Avem astfel posibilitatea acum de a accesa informaţii şi documente într-un timp mult mai scurt, de a oferi clienţilor şi partenerilor acces direct la documentele de care au nevoie despre transporturile efectuate pentru aceştia.”

Odată cristalizată ideea, lucrurile au decurs foarte rapid, povesteşte Rareş Măcinică: prima foaie a fost scanată la o lună după decizie. Peste încă o lună, departamentul IT împreună cu cei care folosesc platforma TMS au pus la punct detaliile şi procedurile pentru ca orice document să fie salvat corect şi exact acolo unde trebuie.

Singura investiţie necesară a fost achiziţia unui scanner, care a costat 600 de euro. „Dacă luăm în considerare doar economiile cu hârtia, acest scanner va fi amortizat în aproximativ jumătate de an. Desigur, nu putem calcula exact costul şi profitul în urma acestei inovaţii, dar aşa cum spunea Napoleon Hill, «O idee bună nu are un preţ fix».”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.