CAPITALISTUL SĂPTĂMÂNII: Sergey Brin
În timpul dezvoltării intense a internetului de la începutul anilor ‘90, una dintre cele mai importante bătălii s-a dat în domeniul motoarelor de căutare. Iniţial, Alta Vista şi Inktomi ofereau cele mai mari baze de date, Google intrând pe piaţă abia în anul 1998, cu 500 de milioane de pagini şi evoluând rapid în direcţia miliardelor. Compania a ajuns la o capitalizare de piaţă de 100 de miliarde de dolari, transformându-l pe Sergey Brin, unul dintre cofondatori, în unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume.
Brin are mai puţin 40 de ani şi o avere estimată la 20 de miliarde de dolari. S-a născut în Rusia, dar a studiat în America şi l-a cunoscut pe Larry Page în timp ce lucra la doctoratul lui la Universitatea Stanford. Familia lui a emigrat în SUA pentru a scăpa de persecuţia evreilor.
După ce şi-a obţinut diploma în matematică şi informatică la Universitatea din Maryland, Brin a început să studieze la Universitatea Stanford unde l-a cunoscut pe Larry Page, care lucra, la fel ca el, la lucrarea de doctorat. Ca proiect de cercetare pentru universitate, cei doi au inventat un motor de căutare care afişa rezultatele în funcţie de popularitatea paginilor, după ce au ajuns la concluzia că cel mai popular rezultat este şi cel mai folositor.
Au numit motorul de căutare după numele termenului matematic „Googol„, care înseamnă cifra unu urmată de 100 de zerouri, în scopul de a ilustra misiunea lor de organizare a unei cantităţi uriaşe de informaţii disponibile pe internet. Au început să lucreze împreună la tehnologia pentru motoarele de căutare şi au fondat împreună Google. Obiectivul lui Brin în ce privea compania era ca aceasta să devină Microsoftul internetului.
Au strâns un milion de dolari de la familie, prieteni şi alţi investitori şi au lansat compania în 1998. Google a devenit de atunci cel mai important motor de căutare. Cu sediul în Silicon Valley, în California, prima listare publică pentru companie a avut loc în 2004 şi i-a transformat pe Brin şi Page în miliardari. Brin continuă să împartă responsabilităţile conducerii zilnice a companiei cu Larry Page şi Eric Schmidt, CEO-ul Google. În 2006, Google a cumpărat şi cel mai popular site pentru videoclipuri încărcate de utilizatori, YouTube, pentru 1,65 miliarde de dolari.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro