Cum a ajuns China fascinanta pentru investitorii americani
Bancile de investitii de pe Wall Street se calca pe picioare ca sa incheie cat mai multe afaceri in China, in ciuda riscului asociat cu cumpararea de actiuni ale companiilor chinezesti si cu ingrijorarile crescute referitoare la un nou “balon” bursier care s-ar putea forma de pe urma ofertelor publice initiale chinezesti.
In aprilie anul trecut, cand pietele financiare mondiale se prabuseau, site-ul chinezesc Sohu.com a luat o decizie indrazneata si si-a listat divizia de jocuri online pe piata bursiera Nasdaq.
Pariul a fost castigator: Changyou.com, divizia in cauza, a devenit una dintre cele mai de succes oferte publice initiale (IPO), dand startul unei efervescente de listari care au strans pe bursa peste 55 de miliarde de dolari si au transformat China in sursa nr. 1 de companii aflate la prima listare.
Cu asa oportunitati la dispozitie, bancile de investitii de pe Wall Street, in unele dintre cele mai secetoase perioade pentru IPO-uri, se calca pe picioare ca sa incheie cat mai multe afaceri in China in ciuda riscului asociat cu cumpararea de actiuni ale companiilor chinezesti si cu ingrijorarile crescute referitoare la un nou "balon" bursier.
New York Stock Exchange si Nasdaq, unde anul trecut numarul de IPO-uri a palit comparativ cu cateva sute cate erau in urma cu un deceniu, pun la randul lor in practica strategii care sa atraga listari de companii chinezesti in SUA de la bursele din Hong Kong si Shanghai. "Ultimul trimestru a fost unul dintre cele mai aglomerate din ultimii ani", spune Robert H. McCooey Jr., responsabil de IPO-uri la Nasdaq, despre listarile chinezesti. "Si impresia mea este ca o sa avem si anul acesta o perioada ocupata."
Fondurile de investitii din lumea intreaga, investitorii din Silicon Valley si managerii de fonduri de investitii cu grad de risc ridicat din New York incheie parteneriate tip joint-venture cu guvernul chinez sau cauta alte modalitati ca sa-si asigure o felie din ceea ce investitorul american Wilbur L. Ross a numit "miracolul chinezesc". De-a lungul ultimilor cinci ani, companiile chinezesti au reusit sa stranga cam 210 miliarde de dolari la nivel global prin IPO, potrivit Dealogic, care urmareste parcursul ofertelor publice initiale. Companiile americane, in schimb, au strans doar 184 de milioane de dolari, a calculat Dealogic.
Criza economica globala a redus drastic numarul de noi listari in SUA si in lume, cu exceptia Chinei. In 2009, 11 din 14 oferte publice initiale facute pe bursele americane proveneau de la companii chinezesti, potrivit Renaissance Capital, care monitorizeaza IPO-uri.
Pe masura ce recesiunea isi pierde din intensitate, investitorii pariaza ca piata pentru oferte initiale in SUA, Europa si America Latina va renaste in acest an. Dar nicio tara nu se asteapta sa produca IPO-uri mai lucrative decat China, unde sute de companii sunt asteptate sa stranga zeci de miliarde de dolari prin listari anul acesta.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro