MEET THE CEO: Lectiile unui inginer francez pentru romani
Jérôme Olive, 52 de ani, a venit oficial in Romania la inceputul anului 2010, pentru a coordona afacerile grupului Renault in Romania, adica fabrica Dacia, fabrica de cutii de viteze si cel mai mare centru tehnologic din afara Frantei, in total investitii de peste 1,5 miliarde de euro.
Francezul a avut insa destul timp pentru a evalua punctele forte si punctele slabe ale romanilor: "Romania este o tara in care nu te simti strain, ca francez, e o tara foarte primitoare si ma refer in primul rand la oameni. Dar traiti intr-o cultura foarte ierarhica, in care conteaza excesiv de mult directiile impuse de sus."
Olive a condus inainte de a veni in Romania fabrica de la Douai, apreciata ca fiind cea mai flexibila din cadrul intregului grup francez, dar a fost si unul dintre cei care a lucrat la crearea primului monovolum din istoria auto, modelul Renault Scénic.
"Am fost in prima echipa de proiect, pentru ceea ce la vremea respectiva se numea proiectul R25", spune Olive. Aceasta structura paralela era o premiera la acea vreme, deoarece fiecare dintre membrii echipei de proiect pentru dezvoltarea de vehicule isi pastra in acelasi timp si functia curenta. Acest model este folosit in prezent de aproape fiecare producator de masini.
"Pentru mine, fiecare noua aparitie a unui model la care am lucrat s-a suprapus intr-o anumita masura cu nasterea unui copil", glumeste francezul, tata a cinci copii.
La fel ca si predecesorii sai la conducerea Dacia, francezul acuza starea proasta a infrastructurii: "Nu s-a facut prea mult la acest capitol. Noi avem in fiecare zi de satisfacut 1.400 de clienti. Transportam masini cu camioanele, cu trenul si cu vaporul, iar costul unei masini pana la Paris, de exemplu, ajunge la cateva sute de euro. Daca infrastructura ar fi mai buna, am rezolva o parte dintre problemele legate de stocuri. {i nu am profita doar noi, ci mai ales furnizorii nostri, care ar putea lucra cu stocuri mai mici si implicit ar imobiliza mai putini bani", crede Olive.
Chiar si asa, adauga francezul, romanii ar trebui sa fie mandri pentru ca au reusit sa produca o masina care sa ii satisfaca din punctul de vedere al calitatii pe nemti si pentru care vest-europenii stau la coada pana la cateva luni: "Mi se pare ca aveti un sentiment de inferioritate, dar ar trebui sa ridicati mai mult capul".
Dar poate cea mai importanta recomandare a francezului este cea care vizeaza construirea unei cariere profesionale: "Trebuie sa mergi pas cu pas. {tiu ca voi in Romania v-ati obisnuit ca lucrurile sa se miste foarte repede, dar trebuie sa aveti mai multa rabdare. Pasiune si rabdare".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro