Top BM: Cele mai scumpe masini din Romania (GALERIE FOTO)
Vanzarile de masini de lux s-au dublat in fiecare din ultimii trei ani; numai in 2008 au fost inmatriculate aproape 300 de masini cu o valoare cumulata de peste 50 de milioane de euro. Ce masini cumparate de romani ar iesi in evidenta insa chiar si in parcarea unui hotel de cinci stele plin de Bentley, Ferrari sau Lamborghini?
Ultimii trei ani au fost ideali pentru dealerii de masini de lux. Vanzarile au crescut permanent, listele de asteptari au fost uriase, cumparatorii nu mai asteptau discounturi, ci erau chiar dispusi sa faca unele compromisuri in personalizarea automobilului, doar pentru a nu fi nevoiti sa astepte pana la un an de zile pentru a avea o masina exact pe gustul lor.
Aston Martin, Bentley, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Maybach, Rolls-Royce, oricare dintre marcile care aveau in portofoliu modele cu preturi de peste 100.000 de euro erau pe lista de cumparaturi pentru cei care faceau milioane de euro din afaceri imobiliare, consultanta, avocatura sau productie.
“Pentru ca un dealer Rolls-Royce sa fie profitabil, trebuie sa vanda anual in jur de 25 de automobile. Pe pietele mature, precum Marea Britanie, un dealer poate comercializa pana la 180 de modele Rolls- Royce anual, in timp ce concesionarul din Abu Dhabi vinde anual in jur de 70 de masini”, spunea recent Ian Robertson, presedintele Rolls-Royce, intr-o discutie cu BUSINESS Magazin.
Nu este de mirare ca prin cele 12 masini noi si 12 second-hand inmatriculate anul trecut, conform datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, piata romaneasca a devenit interesanta, asa cum recunoaste oficialul Rolls-Royce, marca detinuta de grupul german BMW. Spre comparatie, adauga el, dealerul din Moscova a vandut anul trecut 37 de masini.
Dintre cele 24 de Rolls-Royce inmatriculate anul trecut s-a detasat insa o varianta cu ampatament marit a modelului Phantom cu o valoare de 650.000 de euro, potrivit informatiilor disponibile, ceea ce reprezinta de aproape doua ori mai mult decat pretul de baza al unei astfel de masini.
Tot anul trecut a marcat o alta premiera, intrarea pe piata a unei masini de colectie cu o valoare de piata estimata intre 450.000 de euro si 600.000 de euro.
Intre cele mai scumpe trei modele inmatriculate in Romania in 2008 a fost un Bugatti La Chapelle Type 57, asamblat intre anii 1934 si 1939.
Este, dupa cum spun analistii auto, unul dintre putinele cazuri de pana acum in care se poate vorbi cu adevarat despre un automobil de colectie, cel mai cunoscut colectionar fiind omul de afaceri Ion Tiriac. O buna parte a masinilor detinute de Tiriac, de la modele sport Ferrari si Lamborghini pana la limuzine de lux Maybach sau piese de colectie Mercedes-Benz si Jaguar vechi de zeci de ani, nu sunt insa inmatriculate in Romania.
Revenind la cele mai scumpe masini de anul trecut, nu putea lipsi din top principalul concurent la nivel mondial al Rolls-Royce, Maybach, o alta marca ale carei modele (57 si 62, denumite astfel dupa lungimea lor, de 5,7 metri si 6,2 metri) au preturi de pornire de peste 300.000 de euro.
Chiar daca nu este la fel de popular la noi precum Rolls-Royce, Maybach, brand aflat in portofoliul Mercedes-Benz, a avut vanzari in Romania in fiecare an din momentul relansarii sale la nivel mondial in 2002, unul dintre primele modele din lume fiind livrate omului de afaceri Ion Tiriac, conform informatiilor vehiculate la vremea respectiva.
Cu preturi de pornire cu pana la 100.000 de euro mai mici decat in cazul Rolls-Royce sau Maybach, marca Bentley pare ca a fost pana acum favorita romanilor aflati in cautarea unei masini de lux. Numai anul trecut au fost inmatriculate peste 80 de masini noi si second hand, ceea ce inseamna ca parcul auto de Bentley din Romania ar putea trece de 200 de unitati daca sunt incluse si acelea care circula cu numere straine. Acest parc auto a fost, de altfel, si motivul pentru care Porsche Romania, importatorul marcii de lux britanice aflate in portofoliul Volkswagen, a deschis primul service autorizat al marcii din aceasta zona a Europei.
Dincolo de limuzine, foarte bine reprezentate in topurile de vanzari de anul trecut au fost si brandurile sportive Ferrari, Lamborghini si Porsche. Forza Rossa, companie controlata de familia ministrului sanatatii, Ion Bazac, ce a devenit anul trecut importatorul Ferrari, a livrat deja mai multe modele Scaglietti 612 “One to One”, o editie limitata, al carei pret porneste de la 225.000 de euro fara TVA, dar care in configuratia cea mai scumpa livrata de companie a ajuns la 320.000 de euro, cu TVA. Printre cele 41 de Ferrari noi si second-hand inmatriculate anul trecut s-a aflat si un F430 Scuderia, cu un pret de aproximativ 260.000 de euro.
De pe lista celor mai vandute masini de lux nu poate lipsi trioul german Audi- BMW-Mercedes-Benz, ultimul producator fiind prezent cu trei modele cu performante exceptionale, CL65 AMG, SL63 AMG si CL63 AMG, al caror pret de pornire trece de 220.000-240.000 de euro.
Seful Rolls-Royce: "Da, vanzarile sunt afectate de criza"
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro