1.500 de lei este bugetul pentru sărbători a celor mai mulţi români

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 09 decembrie 2014 50 afişări

Bugetul alocat petrecerii sărbătorilor de iarnă este la acelaşi nivel cu cel de anul trecut, adică peste 1.500 lei, conform datelor celui mai recent studiu de piaţă realizat de MEDNET Marketing Research Center.

“În acest context, dacă în 2013 ne bucuram de o creştere a bugetului cu aproape 300 lei faţă de decembrie 2012, în acest an, comparativ cu anul trecut, nu avem diferenţe semnificative din punct de vedere statistic care să ne ducă cu gândul la creşterea consumului”, arată într-un comunicat al companiei.

 Peste o treime (35,4%) dintre orăşenii intervievaţi intenţionează să cheltuiască pentru masa de Crăciun şi revelion sub 1.000 lei, în timp ce 26,4% dintre aceştia urcă uşor către bugetul mediu de 1500 lei. 

Această constanţă este vizibilă şi pentru cheltuielile alimentare (carne, cozonac, băuturi răcoritoare, fructe etc.), suma medie destinată acestora fiind de 602,21 lei (comparativ cu 600,76 lei în 2013).

În cazul celor nealimentare specifice Sărbătorilor de Iarnă (ornamente, cosmetice, îmbrăcăminte, încălţăminte etc.), suma medie alocată a scăzut uşor de la 498,63 lei la 467,64 lei.

Există totuşi orăşeni (puţin peste 20%) care ar dori să cumpere de Crăciun sau revelion anumite produse alimentare, dar nu şi le permit din cauza limitărilor financiare. Dintre acestea menţionăm carnea, în special cea de curcan sau vită, peştele, dar şi alimente mai scumpe cum ar fi brânzeturile „fine”/franţuzeşti sau „şampania mai scumpă”.

În ceea ce priveşte categoria „călătoriile/excursiile organizate în perioada sărbătorilor de iarnă”, se înregistrează o creştere a numărului orăşenilor care vor pleca în concediu, dar o scădere a sumei medii alocate, de la 1.524,47 lei în 2013, la 1.149,31 lei în 2014.

O altă categorie de cheltuieli prilejuită de sărbătorile de iarnă este cea a „ieşirilor în oraş/la restaurant”. Pentru aceasta, persoanele intervievate intenţionează să aloce, în medie, aproximativ aceeaşi sumă ca anul trecut (372,87 lei).

Ca şi în 2013, şi în acest an, aproape 90% dintre respondenţi intenţionează să ofere cadouri celor dragi cu ocazia Crăciunului şi a revelionului.

În acest context, în topul cadourilor regăsim articolele de îmbrăcăminte/încălţăminte, jucăriile şi cosmeticele/parfumurile.

Principalele categorii de persoane către care se vor îndrepta aceste cadouri sunt membrii familiei (soţul/soţia, partenerul(a), copiii, părinţii, fraţii, surorile etc.).

Suma medie pe care orăşenii intenţionează să o cheltuiască în acest an, pentru aceste cadouri va fi de 470,34 lei, în foarte uşoară creştere faţă de cea din 2013 (465,25 lei).

De asemenea, ca şi anul trecut, mai mult de jumătate dintre respondenţi nu vor cumpăra nici în acest an brad natural de Crăciun, preferând să folosească unul artificial.

Mai mult decât atât, 7,4% dintre persoanele intervievate afirmă că NU intenţionează să împodobească Bradul de Crăciun în 2014.

În ceea ce priveşte Revelionul 2015, majoritatea orăşenilor intervievaţi aleg să petreacă în ţară (91%), în timp ce numai 3,5% dintre aceştia sunt dispuşi să plece în străinătate.

Dintre cei care vor sta de Revelion în ţară, 68,8% vor petrece alături de familie, prieteni în propriile locuinţe sau ale prietenilor, 13,3% vor merge la un restaurant/club, în timp ce 13,2% vor petrece într-o staţiune montană/balneară din România

Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 25 – 28 noiembrie 2014. Au fost intervievate telefonic 800 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
buget,
romani,
sarbatori,
sarbatori de iarna,
studiu
/actualitate/1-500-de-lei-este-bugetul-pentru-sarbatori-a-celor-mai-multi-romani-13711157
13711157
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.