57.000 de tranzacţii contactless cu MasterCard PayPass şi Maestro PayPass în ultimele patru luni din 2013
Campaniile de încurajare a plăţilor contactless, lansate în parteneriat cu doi operatori de transport în comun, Metrorex şi Tursib, au condus la creşteri de trei cifre în ceea ce priveşte numărul de tranzacţii, în Bucureşti şi Sibiu. Cele două iniţiative au urmărit să creeze în rândul posesorilor de carduri MasterCard şi Maestro obişnuinţa de a plăti contactless, oferindu-le un preţ promoţional ca imbold pentru prima tranzacţie.
În trei luni şi jumătate de campanie (15 septembrie - 31 decembrie), conform datelor celor doi comercianţi, media lunară de tranzacţionare cu MasterCard PayPass şi Maestro PayPass a crescut de aproape patru ori, în comparaţie cu perioada anterioară (ianuarie-august 2012), ajungând la un total de 57.000 de tranzacţii.
Astfel, în Sibiu, 33.000 de bilete au fost plătite direct la terminalul contactless amplasat în autobuz. Trendul pozitiv s-a păstrat şi în cazul călătoriilor la metrou, unde, tot în aceeaşi perioadă, s-au realizat 24.000 de tranzacţii contactless la turnicheţii de acces.
"Plata călătoriilor din mers, dintr-o singură mişcare, nu mai este de mult o tehnologie a viitorului, ci o tehnologie prezentă aici şi acum", spune Gabriel Ghiţă, business development manager CEE, MasterCard Europe. "Timp de trei luni, reacţia utilizatorilor, tradusă implicit prin creşterea semnificativă a numărului de tranzacţii contactless, ne confirmă faptul că această modalitate de plată are avantaje evidente şi este adoptată şi utilizată foarte repede de public. Plata cu PayPass în transport ajută utilizatorii să ajungă mai repede la destinaţie, fără grija achiziţionării în avans a biletului. Cât de mult uşurează viaţa plăţile realizate cu un card bancar contactless, direct în mijlocul de transport, este demonstrat şi de un studiu recent realizat de MasterCard în Londra, care arată că unul din zece călători a pierdut un autobuz, în decursul unui an, pentru că nu a avut banii potriviţi sau pentru că astepta la coadă la bilete.
Dacă în primele 6 săptămâni de campanie, numărul tranzacţiilor contactless cu PayPass deja crescuse de trei ori, în preajma sărbătorilor, traficul aglomerat, vremea neprietenoasă şi goana după cumpărături au determinat multe persoane să aleagă mijloacele de transport în comun, plătind călătoria rapid şi simplu şi beneficiind, în acelaşi timp, de un preţ promoţional."
Începând cu 15 septembrie, în Bucureşti, preţul unei intrări la metrou a fost de 1,4 lei, redus de la 2 lei, tariful integral practicat de Metrorex. Şi călătoriile cu autobuzele din Sibiu au venit la pachet cu un preţ promoţional de 0,89 lei, redus de la 1,5 lei, tariful integral practicat de Tursib. în ambele cazuri, reducerea s-a aplicat pentru plăţile făcute cu MasterCard PayPass şi Maestro PayPass.
Tehnologia PayPass permite utilizatorilor să facă plăţi prin apropierea cardurilor de un terminal contactless ce afişează mărcile MasterCard PayPass şi Maestro PayPass. Pentru efectuarea tranzacţiei, clienţii nu mai trebuie să dea cardul din mână, iar pentru plăţi mai mici de 100 lei, nu este solicitată introducerea codului PIN sau semnarea chitanţei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro