A fost odata Oltcit

Postat la 24 octombrie 2006 1 afişăre

Pe 30 decembrie 1976, statul roman si Citroën semna au un acord pentru construirea la Craiova a unui complex industrial ultramodern, destinat productiei de autoturisme de mic litraj. Astfel a aparut Oltcit.

 

EXTAZ SI AGONIE: Conform estimarilor initiale, noua fabrica ar fi urmat sa-si deschida portile in 1980, cu o echipa de 7.000 de angajati si o productie de 130.000 de autovehicule/an, pentru a creste ulterior la un maxim de 300.000. Fabrica a devenit operationala abia in octombrie 1982, iar cifrele nu au ajuns niciodata la cele preconizate, intre 1984 si 1988 producandu-se doar cu putin peste 60.000 de autoturisme.

 

MODELE: Oltcit Club, Special si Axel 12 TRS au fost cele trei variante in care a fost produs modelul dezvoltat pe baza lui Citroën Visa. "Licenta de productie nu cred ca a fost bine aleasa, in sensul ca tipul de masina reprezentat de Oltcit nu cred ca se plia foarte bine pe cerintele clientului roman", declara presedintele ACAROM, Constantin Stroe, pentru Ziarul Financiar.

 

 

OLTENA: Contractul cu Citroën a expirat in 1989, insa francezii au decis sa nu-l mai prelungeasca. Dupa revolutie, uzina de la Craiova a continuat sa produca Oltcit Club, insa denumirea oficiala a modelului a fost schimbata in Oltena. Noul model a fost fabricat pana la jumatatea anilor ‘90, cand s-a semnat contractul cu firma Daewoo.

 

DECENIUL DAEWOO: Intr-o prima etapa, coreeni si-au propus sa produca la Craiova modelul Daewoo Nexia - comercializat pe piata autohtona sub numele de Cielo -, care reprezenta  o versiune modificata a Opel Kadett. Ulterior, de pe liniile de asamblare au iesit si alte modele precum Tico, Espero, Leganza, Matiz, Nubira sau Tacuma.

 

PANA DE BENZINA: In urma cu patru ani, Daewoo Motor a intrat in faliment. La momentul respectiv, General Motors, cel care cumparase o parte dintre activele Daewoo Motor (nu si fabrica de la Craiova), a acceptat sa mai livreze timp de trei ani catre Craiova subansamblurile necesare productiei de automobile.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
A fost odata Oltcit
/actualitate/a-fost-odata-oltcit-1007235
1007235
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.