Acţiunile Zoom se prăbuşesc cu 15%, deşi compania a raportat peste aşteptări în T3/2021. CEO-ul cere sfaturi de creştere din partea analiştilor
Acţiunile companiei Zoom Video Communications (simbol bursier ZM) au început prima jumătate de oră a şedinţei de tranzacţionare de marţi cu un declin de 14,81%, în contextul în care, ieri, firma americană a raportat creşteri şi a majorat estimările pentru perioada următoare.
De la începutul anului, acţiunile ZM s-au depreciat cu aproape 33%, în timp ce S&P 500 a înregistrat o creştere de 25%. Declinul ZM depăşeşte 50% în ultimele 12 luni.
Motivul, conform publicaţiei Bloomberg, ar fi că analiştii monitorizează un indicator special al Zoom – creşterea numărului de clienţi care au 10 sau mai mulţi angajaţi. În acest sens, compania ridică mari semne de întrebare în rândurile analiştilor.
Peter Cohan, contribuitor la Forbes, nu crede că Zoom reprezintă un chilipir în momentul de faţă, cu 242 dolari per acţiune, întrucât alte companii cresc în procente de trei cifre şi obţin capitalul investitorilor atraşi de randamente ridicate.
În T3/2021, care s-a încheiat în octombrie în cazul Zoom, compania a raportat – prin comparaţie cu aceeaşi perioadă de anul trecut – o creştere a veniturilor de 35% până la 1,05 miliarde de dolari, cu 30 de milioane mai mult decât prognozaseră analiştii Refinitiv. Venitul net a înregistrat o creştere de 71% la 340 de milioane de dolari.
Totuşi, Zoom a dezamăgit investitorii în ceea ce priveşte numărului de mari clienţi înregistraţi în cel mai recent trimestru, care a fost cu 36% sub nivelul prognozat. Mai mult, rezultatul a dezamăgit în contextul în care creşterea puternică de anul trecut şi-a pierdut treptat din ritm.
Potrivit CNBC, CEO-ul Eric Yuan le-a transmis în glumă analiştilor să „mă caute dacă ştiu vreo companie grozavă care ne poate ajuta pe partea de investiţii”. Declaraţia vine după ce Zoom a încercat să cumpere în septembrie furnizorul de servicii software în bază de cloud Five9, în schimbul sumei de 15 miliarde de dolari.
Totodată, Zoom se confruntă cu o competiţie extrem de puternică prin Microsoft şi Alphabet (Google). Aplicaţia Microsoft Teams, care combină videoconferinţele cu alte funcţii de colaborare, a ajuns în vară la 250 de milioane de utilizatori activi, iar gigantul american vrea să accelereze eforturile de dezvoltare a platformei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro