Afaceri de la zero. De pe băncile facultăţii, în business: Ionel Burtea a dezvoltat brandul Abund Berry în 2017 şi cultivă 20 de hectare de teren cu fructe de pădure

Autor: Georgiana Mihalache Postat la 16 noiembrie 2021 2209 afişări

Antreprenorul Ionel Burtea a pornit pe drumul an­treprenoriatului chiar din facultate, în 2017, când a decis să înceapă să cultive fructe de pădure pe un hectar de teren moştenit de la bunici în judeţul Gorj.

Afaceri de la zero. De pe băncile facultăţii, în business: Ionel Burtea a dezvoltat brandul Abund Berry în 2017 şi cultivă 20 de hectare de teren cu fructe de pădure

„Vrem să ajungem la opt hectare de seră, să ne extindem pe zona de spaţii protejate. De asemenea, vrem să facem din vin un produs digital“.

Antreprenorul Ionel Burtea a pornit pe drumul an­treprenoriatului chiar din facultate, în 2017, când a decis să înceapă să cultive fructe de pădure pe un hectar de teren moştenit de la bunici în judeţul Gorj. După o investiţie iniţială de 50.000 de euro, antreprenorul a dezvoltat brandul Abund Berry, care cuprinde astăzi vin de mure, de zmeură, rachiu, sirop de fructe de pădure şi cidru.

„Abund Berry a pornit în 2017, în ultimul an de facultate am început cu un prim hectar de mure şi cu toate provocările agriculturii şi omului de economie care nu ştia agricultură. Aveam terenul moştenire de la bunici, am început cu achiziţia de răsaduri şi apoi am început cu munca, plantarea şi creşterea plantelor. În momentul de faţă avem 20 de hectare, am crescut treptat de la an la an, am cumpărat teren, am extins plantaţia“, a povestit Ionel Burtea.

Deşi investiţia iniţială de 50.000 de euro în prezent pare una mică, antreprenorul spune că a fost decisivă pentru dezvoltarea businessului, sursele fiind membrii familiei. De altfel, întreg businessul este dezvoltat în familie, fondatorul Abund Berry fiind ajutat de părinţi şi de sora sa.

„Un business în familie vine şi cu provocări, dar şi cu timp petrecut împreună. Partea de provocări este zona unde părinţii îţi devin propriii angajaţi, şi partea de ajutor necondiţionat, la orice oră, pe care nu o are un angajat normal“, a mai spus Ionel Burtea.

Dacă iniţial vinul de mure a fost „vedeta“ vânzărilor, fiind o nişă nouă pe piaţă, astăzi vinul de zmeură a intrat în atenţia clienţilor şi a depăşit la vânzări primul sortiment, cel de mure.

„Ne dorim acum să ne extindem şi pe spaţii protejate, pe sere în care să avem factorul climatic drept un factor de protecţie. Anul acesta a fost foarte provocator pentru noi şi am simţit nevoia să mergem mai departe pe spaţii protejate. Noi ne-am dorit să mergem şi către zona de procesare, unde am început cu vinul de mure, care a fost factorul diferenţiator în piaţă, iar apoi ne-am dezvoltat pe vin de zmeură, rachiu, sirop şi cidru“, a spus Ionel Burtea.

Produsele Abund Berry ajung în mediul online predominant, dar şi în zona corporate, antreprenorul dezvoltând nişa cadourilor de sărbători. Clientul Abund Berry are peste 30 de ani, este din oraşele mari şi are venituri peste medie.

Preţul pentru o sticlă de vin de mure este de 35 lei, iar un sirop este 14 lei. „Avem un stoc de 40.000 de litri. În momentul de faţă sunt 12 angajaţi, ne gândim la anul să dublăm numărul de angajaţi, plus partea de zilieri. Pe partea de online am început în 2018 să avem propriul site, să fim prezenţi în online, iar pandemia nu ne-a prins nepregătiţi. Lucrul acesta s-a văzut în cifra de afaceri de anul trecut, unde partea de online a fost de 40%, iar anul acesta deja am depăşit acest nivel.

Undeva la 20% din timpul meu investesc în online, sunt pasionat de marketing“, a mai spus Ionel Burtea.

Anul 2020, în care pandemia a afectat puternic domeniul HoReCa, unul dintre principalii clienţi ai Abund Berry, a impus adaptarea la noua realitate din business, mai ales spre a rezolva problema sezonalităţii fructelor de pădure.

În 2020, Abund Berry a încheiat cu afaceri de 1,1 mil. lei, în creştere faţă de anul anterior cu 130%.

„Direcţia este să mergem şi către importuri, să avem continuitate şi prezenţă la raft, ceea ce facem de o lună, învăţăm partea aceasta, este ceva nou pentru noi, le importăm din Olanda. Vrem să ajungem la opt hectare de seră, să ne extindem pe zona de spaţii protejate. De asemenea, vrem să facem din vin un produs digital“, a mai spus Ionel Burtea.

El mai precizează că provocările din antreprenoriat la început au ţinut de lipsa experienţei, a cunoştinţelor de management. Familia în schimb a ajutat a dezvoltarea afacerii.

„Singurul sfat pe care îl am pentru un antreprenor este să înceapă, să caute informaţii, să se educe. Să nu uite de echipă. Nişele de business sunt foarte importante, ele fac diferenţa în piaţă. Este foarte important cum comunici“, a concluzionat Ionel Burtea.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.