Afaceri de la zero. Familia Puşcaşu transformă lemnul, pielea şi hârtia în accesorii într-un atelier din Iaşi, iar în această perioadă lucrează la obiecte care pot fi oferite ca mărţişoare
Denisa şi Marcel Puşcaşu căutau, în 2013, o modalitate de a pune în comun cunoştinţele lor în domeniul artei, iar rezultatul acestei dorinţe a căpătat numele Push Design, un atelier de creaţie din Iaşi, în care cei doi confecţionează accesorii, magneţi de frigider, albume foto şi multe alte obiecte în general de dimensiuni mici
Anul 2020 le-a adus Denisei şi lui Marcel Puşcaşu un profit de 11.000 de euro, dublu faţă de anul anterior, iar premisele sunt ca această tendinţă de dublare să continue şi în 2021.
Denisa şi Marcel Puşcaşu căutau, în 2013, o modalitate de a pune în comun cunoştinţele lor în domeniul artei, iar rezultatul acestei dorinţe a căpătat numele Push Design, un atelier de creaţie din Iaşi, în care cei doi confecţionează accesorii, magneţi de frigider, albume foto şi multe alte obiecte în general de dimensiuni mici. Toate produsele au la bază trei materiale care pot fi uşor reciclate - lemnul, pielea şi hârtia. În această perioadă, cei doi lucrează la o serie de obiecte care pot fi oferite ca mărţişor. „Suntem în pregătire pentru un târg de mărţişor la care vom participa în Iaşi, în Palas Mall. Avem semne de carte, broşe care pot fi oferite cu această ocazie“, a spus Denisa Puşcaşu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.
Familia Puşcaşu a început businessul Push Design în 2011, declicul fiind naşterea fetiţei lor, un moment în care Denisa şi Marcel au ales să devină antreprenori. Au creat primele produse, au început să le vândă şi au constatat că există interes pentru astfel de obiecte mici, creative, aşa că au continuat şi au dat viaţă unor modele noi.
La început, nu au investit nimic, pentru că primele produse au fost realizate cu materiale pe care le aveau deja la îndemână. Abia primii bani obţinuţi din vânzări au fost investiţi mai departe pentru echiparea atelierului cu materiale, ustensile şi echipamente noi.
„Eu sunt partea creativă din business, iar Denisa se ocupă de restul - promovare, contabilitate, consultanţă. Am absolvit Universitatea de Arte „George Enescu“ din Iaşi şi mereu am avut undeva latura artistică, iar o perioadă, înainte de Push Design, am lucrat într-un atelier de vitralii şi mozaic“, povesteşte Marcel Puşcaşu.
Şi-au stabilit atelierul propriu de design, într-un spaţiu care însă a devenit prea mic de-a lungul anilor, aşa că acum cei doi antreprenori lucrează la un plan pentru a se muta într-unul mai mare. Rezultatele financiare pe care le-au obţinut anul trecut îi încurajează şi mai mult să facă acest pas, anul 2020 aducându-le un profit de 11.000 de euro, dublu faţă de anul anterior.
Premisele sunt ca această tendinţă de dublare să continue şi în 2021.
Cel mai ieftin produs sub numele Push Design este semnul carte, al cărui preţ nu depăşeşte 10 lei, iar un tablou pictat manual, de dimensiuni generoase, ajunge la câteva mii de lei.
„Comenzile se pot plasa pe Facebook şi în magazinul nostru online, la care încă mai lucrăm. În afară de online, avem, de şase ani, o colaborare cu Castelul Sturdza de la Miclăuşeni (obiectiv turistic din judeţul Iaşi - n. red.), pentru care furnizăm o parte din suveniruri, iar clienţii pot face cunoştinţă cu produsele noastre şi la festivalurile din zona Moldovei“, mai spune Denisa Puşcaşu.
Cel mai ieftin produs sub numele Push Design este semnul carte, al cărui preţ nu depăşeşte 10 lei, iar un tablou pictat manual, de dimensiuni generoase, ajunge la câteva mii de lei.
Magneţii, suporturile de pahare, cerceii, pandantivele, brelocurile, jurnalele, albumele foto, cravatele, papioanele sau curelele sunt alte produse care completează portofoliul.
La opt de ani de la punerea primelor cărămizi la fundaţia Push Design, familia Puşcaşu spune că nu are niciun regret.
„Am ales să facem ceea ce iubim, să învăţăm din mers, să creştem şi să experimentăm lucruri noi.“
Denisa şi Marcel sunt atât antreprenorii, cât şi singurii angajaţi ai Push Design, o afacere creativă, unde găsirea unor oameni talentaţi este dificilă. Ei continuă să lucreze în această formulă de opt ani şi iau în calcul să-şi alăture noi colegi doar odată ce activitatea va creşte şi mai mult.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro