Afaceri de la Zero. Ioan Şerbu a creat o „fabrică” de cărţi personalizate pentru copii, unde cei mici devin eroii poveştilor pe care le citesc. „Am vândut în 11 ţări din Europa şi vom traduce toate cărţile în engleză şi în germană“

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 20 iulie 2023 48 afişări

Afaceri de la Zero. Ioan Şerbu a creat o „fabrică” de cărţi personalizate pentru copii, unde cei mici devin eroii poveştilor pe care le citesc. „Am vândut în 11 ţări din Europa şi vom traduce toate cărţile în engleză şi în germană“

Experienţa de tată şi nevoia de a reinventa constant poveştile pentru a le menţine interesul copiilor săi l-au condus pe Ioan Şerbu către o idee de business care are în centru cărţile pentru cei mici. Nu de orice fel însă, ci personalizabile. 

Vânzările de cărţi au adus editurii Atelierul de eroi o cifră de afaceri de 223.000 de lei în 2022, cu un profit de 21.000 de lei.

Experienţa de tată şi nevoia de a reinventa constant poveştile pentru a le menţine interesul copiilor săi l-au condus pe Ioan Şerbu către o idee de business care are în centru cărţile pentru cei mici. Nu de orice fel însă, ci personalizabile.

„Am fost atras de scrierea de cărţi. Le citeam în fiecare seară poveşti copiilor şi trebuia să le tot reinventăm, astfel încât ei să nu se plictisească. Am scris chiar eu câteva poveşti, apoi copiii au cerut să le fie recitite şi aşa a început totul. Mai departe, pentru personalizarea cărţilor, m-am inspirat de la un business similar din Anglia”, a povestit Ioan Şerbu, autorul cărţilor cu titlul Atelierul de eroi, la emisiunea online ZF Afaceri de la Zero.

În business îi este alături soţia lui, Claudia. Primele poveşti au fost „Aventurile în Lumea din Dulap” şi „Aventurile pe Planeta Verde”, scrise pentru fiicele lor Sofia şi Ema. Prin personalizare, explică Ioan, copiii devin eroii poveştilor, deoarece personajele sunt adaptate astfel încât să semene cu copiii şi poartă numele lor. Toate acestea se adaugă pe structura de bază a poveştii, iar copilul trece prin toate aventurile imaginându-şi că eroul este chiar el. Cărţile se adresează copiilor până la 12 ani. „

Site-ul este automatizat, părintele completează câteva câmpuri, iar cartea se generează automat. Momentan avem şase poveşti din care părinţii pot alege. Mai urmează şi altele, inclusiv cărţi nepersonalizate.”

Cel mai mic preţ pentru o carte sub titlul Atelierul de eroi este 39 de lei, iar cel mai mare – 119 lei, variind în funcţie de trei criterii: nivelul de personalizare a cărţii, mărimea ei şi coperţile, care pot fi cartonate sau nu.

„Prima investiţie necesară a fost pentru colaborarea cu ilustratorii potriviţi, apoi pentru site. Până acum, investiţia se ridică la 30.000 de lei, pe parcursul a trei ani.”

Cel mai mic preţ pentru o carte sub titlul Atelierul de eroi este 39 de lei, iar cel mai mare 119 lei.

Crăciunul, zilele din preajma datei de 1 iunie şi toate ocaziile când se oferă cadouri sunt cele mai aglomerate perioade pentru Ioan Şerbu şi afacerea lui. Dincolo de comenzile plasate online, el a avut până acum şi parteneriate cu grădiniţe şi şcoli, fiind solicitat să creeze cărţi personalizate chiar şi pentru clase întregi de copii.

Poveştile au mesaje educative privind creativitatea, reciclarea, dezvoltarea trăsăturilor de caracter şi descoperirea potenţialului propriu.

„Următorul pas este ieşirea din România. Am avut cereri din diaspora, am vândut în 11 ţări din Europa. Vom traduce toate cărţile în engleză şi în germană, iar în funcţie de oportunităţi, ne gândim şi la alte limbi.”

Vânzările de cărţi au adus editurii Atelierul de eroi din Braşov o cifră de afaceri de 223.000 de lei în 2022, cu un profit de 21.000 de lei. Lansarea a două cărţi noi şi automatizarea site-ului au fost priorităţile anului trecut. Supravieţuirea businessului ţine de multe provocări cu care editura se întâlneşte zi de zi.

„Avem mai multe provocări: principiul că «în România nu se citeşte», distragerea atenţiei copiilor de la mediul tipărit la cel digital, situaţia economică mai delicată a României faţă de media europeană, în mod special a României rurale, unde încă trăiesc 46% dintre copii, tipul nostru de produs cu care piaţa încă nu este foarte obişnuită”, spune Ioan Şerbu.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.