Automatele de cafea vand mai bine decat terasele. In tarile cu un turism dezvoltat, raportul e invers
Piata cafelei la automat este foarte mica, deoarece romanii sunt adeptii cafelei preparate acasa. "94% din consumul de cafea, in volum, se realizeaza acasa. Automatele de cafea genereaza volume mai mari decat canalul HoReCa (hoteluri, restaurante, firme de catering), insa pe pietele externe raportul se inverseaza. In general, in tarile cu un turism dezvoltat vanzarile de cafea in HoReCa le depasesc pe cele de pe automate", spune Stefan Neagoe, seful Nestle Professional.
"Anul trecut, consumul mediu pe automatele de cafea s-a redus cu 10-15% fata de 2008. Chiar daca companiile ar fi oferit cafeaua gratis, consumul tot ar fi scazut, tinand cont ca in birourile companiilor lucreaza acum mai putini oameni decat in 2008, iar pe strazi circula mai putine masini", afirma Stefan Neagoe.
Nescafe este cel mai mare brand pe segmentul cafelei instant, care reprezinta insa doar un sfert din valoarea pieteii. Cele mai mari rulaje sunt realizate de companiile care activeaza in segmentul cafelei macinate, liderii pietei fiind Kraft Foods (Jacobs, Nova Brasilia) si Strauss cu Doncafé, care realizeaza vanzari anuale estimate la peste 60-70 de milioane de euro.
Romanii beau 20 de cafele de la automat pe an. "Pe piata se vand anual aproximativ 450 de milioane de cupe de cafea preparate la cele 40.000 de automate instalate la nivel local", estimeaza Neagoe.
Detalii pe www.zf.ro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro