Avem loc pentru 1.000 de tramvaie
Producatorul canadian de material rulant Bombardier vrea sa livreze 150 de tramvaie in patru orase din Romania in urmatorii 2-3 ani. Pe langa Bucuresti, unde a livrat deja circa 260 de vagoane pentru modernizarea a doua magistrale de metrou, Bombardier asteapta organizarea licitatiilor pentru reteaua de tramvaie din Arad, Timisoara si Iasi.
Alaturi de Bombardier, alti doi jucatori internationali din productia de material rulant, Alstom si Siemens, si-au prezentat ultimele inovatii in domeniul transportului public la targul de la Viena organizat de Asociatia Internationala a Transportatorilor Publici. Siemens a livrat deja catre municipalitatea orasului Oradea un lot de 10 tramvaie, in cadrul unui contract de 26 de milioane de euro care implica si mentenanta flotei pentru 4 ani.
La randul lor, francezii de la Alstom Transport, cu afaceri de circa 40 milioane de euro in Romania (printre care se numara si mentenanta trenurilor Metrorex), si-au declarat intentia de a furniza in viitor tramvaie pe plan local. “Exista cateva intentii in Timisoara, Arad si Cluj, dar nimic nu e concret deocamdata. Totul depinde de cat de repede vom identifica solutii de finantare, a declarat Gabriel Stanciu, director general Alstom Transport Romania.
Potrivit acestuia, piata locala mai poate primi 1.000 de tramvaie, din care jumatate doar in Bucuresti. “E nevoie de finantare ritmica pentru inlocuirea vehiculelor existente si achizitia altora, in vederea asigurarii unui trafic coerent in Romania. Luand in calcul o investitie de 2,5 milioane de euro pentru un vehicul, piata totala de tramvaie se ridica practic la 2,5 miliarde de euro in urmatorii 25 de ani”, a spus reprezentantul Alstom. Finantarea, ca si dificultatea cu care se organizeaza licitatiile pentru livrarea de echipamente de transport public in Romania, au fost principalele probleme indicate si de ceilalti jucatori prezenti la targul de la Viena. “Au fost anuntate licitatii la Bucuresti si Timisoara pentru cate 100, respectiv 50 de tramvaie estimativ. Nimic nu este clar in aceste orase pentru ca nu exista fonduri atrase”, a declarat si Gabriel Stanciu, director divizie material rulant Siemens.
Bombardier a inceput dotarea metroului bucurestean cu echipamente de semnalizare si control al traficului in 2002. In viitorul apropiat, compania vrea sa participe la viitoarele licitatii ale CFR Calatori si Marfa, RATB si alte RAT-uri, precum si pentru viitoarele extensii ale Metrorex. Potrivit datelor furnizate de Bombardier iTransportation, populatia urbana va ajunge la 9,2 miliarde de locuitori pana in 2030, iar numarul total de masini la 2,5 miliarde. Pe aceste date se bazeaza producatorul canadian de material rulant Bombardier cand spune ca viitorul transportului public apartine cailor ferate.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro