Cât de reală este creşterea exporturilor din 2013

Autor: Razvan Muresan Postat la 31 octombrie 2013 1664 afişări

Din biroul situat lângă pista aeroportului „Henri Coandă", Iulia Nartea, şefa filialei locale a gigantului UPS, observă cel mai bine cât de reală este creşterea exporturilor din 2013 şi ce sectoare ale economiei îi influenţează evoluţia businessului.

Cât de reală este creşterea exporturilor din 2013

INSTITUTUL NAŢIONAL DE STATISTICĂ ANUNŢA LA ÎNCEPUTUL LUNII OCTOMBRIE VESTEA PE CARE POLITICIENII AU ASOCIAT-O CU REDRESAREA ECONOMICĂ. Comparativ cu perioada ianuarie-august 2012, exporturile au crescut cu 7,5% la valori exprimate în lei şi 7,9% în euro. Ponderi importante în structura exporturilor sunt deţinute de grupele de produse maşini şi echipamente de transport (42,0% la export) şi alte produse manufacturate (33,3% la export).

Iulia Nartea lucrează în industria transporturilor din 1992, iar acum este angajată a UPS, compania americană care a achiziţionat în 2008 Trans Courier Service, după intrarea în România din 2000. A fost promovată în acest an director general şi pentru Grecia şi Slovenia, dincolo de responsabilităţile de conducere de pe piaţa locală - cumulat, ca business, cele două ţări înseamnă mai mult decât România. Compania a realizat anul trecut afaceri de 22 de milioane de euro şi un profit net 0,3 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.

GRUPUL UPS, PREZENT ÎN PESTE 200 DE ŢĂRI, OPEREAZĂ ÎN EUROPA, la Köln, unul dintre cele mai mari huburi de pe continent, cu o capacitate de sortare de 190.000 de colete pe oră. În prezent, compania are 135 de angajaţi în România şi se conectează la reţeaua globală prin intermediul a două zboruri zilnice între aeroporturile din Otopeni, respectiv Timişoara, şi centrul aerian din Germania.

"CURIERATUL ESTE BAROMETRUL UNEI ECONOMII. EXPORTURILE REPREZINTĂ UNUL DINTRE MOTOARELE CARE NE-AU AJUTAT SĂ OBŢINEM REZULTATELE DIN PREZENT, CELĂLALT FIIND COMERŢUL ELECTRONIC", spune Iulia Nartea, cu trimitere la creşterea afacerilor UPS în România cu 15% în primul trimestru al anului 2013. Printre vectorii din spatele exporturilor, ea aminteşte de investitorii străini care produc în România componente auto necesare fabricilor care asamblează în Germania, Italia şi Spania – „transportăm de toate: volane, huse, bujii, airbaguri, cabluri şi asta înseamnă o parte importantă din business„ -, managerul observând atât creşteri ale volumelor, cât şi ale numărului de firme în rol de expeditor.

Urmează industria electronică şi tehnologia de vârf care iau calea pieţelor principale de consum de pe continent. În prezent, 70% din activitatea UPS se desfăşoară cu statele din Uniunea Europeană, principalele destinaţii fiind, în ordine, Germania, Marea Britanie şi Italia.

Un alt motor al exporturilor îl reprezintă industria textilă, unde România încă are un cuvânt important de spus: „Datorită forţei de muncă bine calificate, am început să lucrăm şi pentru brandurile mai scumpe – Burberry, Hugo Boss şi Louis Vuitton –, nu doar pentru cele ieftine, şi să fim tot mai apreciaţi„. Iulia Nartea spune că, pentru firmele care aleg să exporte produse pe calea aerului, preţul nu primează în alegerea companiei de curierat, ci durata şi siguranţa livrării. UPS, DHL, TNT şi DPD concurează pe segmentul livrărilor în afara ţării, unde trei sferturi din venituri sunt generate de segmentul B2B – „Concurenţa e acerbă. Nici nu ştiţi cum ne luptăm„.

Dat fiind că investiţiile străine s-au întors la nivelul anului 2000, curieriştii spun că lupta se dă pentru clienţii deja existenţi, cei noi însemnând sub 5% pe an: „Cel mai greu este să le câştigi încrederea şi să le garantezi că poţi să le oferi măcar acelaşi lucru„.

TOTUŞI, NARTEA CONSTATĂ CĂ, ÎN SECTORUL B2C, apetitul românilor de a-şi comanda produse din străinătate se situează pe un trend ascendent, având drept argument varietatea produselor disponibile în magazinele online din străinătate şi preţul competitiv – cele mai numeroase comenzi vin din Statele Unite ale Americii, Franţa, Marea Britanie şi Germania.

„Eu mi-aş dori să pun compania în relaţie de parteneriat cu un producător român care să facă ceva ce poate fi vândut pe internet pe piaţa internaţională. Trebuie să fie un produs unic şi autentic pentru a putea merge şi în sens invers„, mai spune Nartea. Creşteri similare ale veniturilor se înregistrează în mare parte dintre ţările europene, iar România se poziţionează mai bine decât celelalte două state aflate în subordinea managerului: „Când mă duc la headquarter, mă duc cu întotdeauna cu fruntea sus, iar România este considerată o poveste de succes de către oficialii de la centru„.

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/cat-de-reala-este-cresterea-exporturilor-din-2013-11598499
11598499
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.