Cu cat se mai scumpesc tigarile?
Dupa ce tigaretele s-au scumpit anul trecut cu peste 40%, iar piata neagra a explodat, ajungand in ianuarie sa detina peste o treime din volumul vanzarilor, 2010 este un an de rascruce pentru industrie. Gilda Lazar, director corporate affairs & communications al Japan Tobacco International Romania, spune pentru BUSINESS Magazin ca “toate cresterile de pret de anul trecut au fost determinate exclusiv de cresterea accizei si de noul curs. De altfel, in ultimii cinci ani nu am avut cresteri reale de preturi”.
Taxele si accizele au ajuns sa detina peste 80% din pretul unui pachet de tigari.
Ca urmare, in conditiile in care categoria de pret cea mai vanduta (care include marci ca Kent, Camel si Marlboro) se plaseaza la circa 10 lei, din care 8 lei inseamna taxe. Restul, de sub 2 lei inseamna materii prime, hartie, filtre, pachete, costuri de productie, marja de distributie, salarii etc. Materiile prime sunt platite la randul lor in euro. "
Pentru moment, nu intentionam noi cresteri de preturi, dar sunt multe elemente care trebuie avute in vedere pe viitor: cursul de schimb, inflatia, costurile, modificarile de pachete etc.", declara Gilda Lazar.
Piata tigaretelor este dominata de trei mari jucatori internationali - Japan Tobacco International, British American Tobacco si Philip Morris, care detin peste 98% din valoarea pietei legale de tigarete. Anul trecut, vanzarile industriei a ajuns conform calculelor BUSINESS Magazin la o valoare de 3,5 miliarde de euro, fiind cea mai mare piata din domeniul bunurilor de larg consum.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro