Cursa spre podium. Cum vrea Answear să ajungă în primii trei jucători de pe piaţa de fashion online
Într-o piaţă în creştere, dar tot mai aglomerată, Raluca Radu, country manager al Answear România, retailerul polonez ce a intrat pe piaţa locală în luna noiembrie a anului trecut, vrea să ajungă în primii trei jucători de pe piaţă.
Cei peste 12 ani în marketing digital şi strategie de business online au constituit doar unul dintre argumentele care i-au determinat pe polonezii de la Answear să o pună la coordonare a activităţilor din România, o piaţă pe care au păşit anul trecut. Cu profil de matematician şi background de programator, Raluca Radu analizează la afacerile Answer şi comerţul online uitându-se la cifre şi tot soiul de măsurători, interesată să extragă maximum de informaţie, esenţa tendinţelor şi detalii despre comportamentul de consum. Precizia specifică cifrelor se reflectă şi în discursul ei, răspunsurile fiind scurte şi la obiect.
Answear este liderul pieţei de fashion online din Polonia, un magazin multibrand ce s-a extins în Cehia, Slovacia, Ucraina şi România, iar în momentul în care a preluat conducerea operaţiunilor locale, Raluca Radu declara că aşteaptă afaceri de 3,6 milioane de euro în acest an. Ce s-a întâmplat pe parcursul celor opt luni care au trecut de atunci? „Suntem în grafic. Avem afaceri de peste 2 milioane de euro până acum“, răspunde fără să ezite Raluca Radu. Acest fapt se datorează şi pieţei de fashion online aflate în creştere. „Piaţa este clar pe val. Dacă anul trecut estimam valoarea la sub 200 milioane de euro, anul acest credem că va ajunge chiar la 400 de milioane de euro“, este de părere şefa Answear.
Retailerul polonez nu are o prezenţă fizică în România şi nici nu plănuieşte să deschidă un magazin sau un depozit aici, iar livrarea se face în continuare din Polonia; însă timpul de aşteptare a scăzut de la patru zile - cât era la început - la trei. „O zi în afara ţări şi două în România.“ Din acest motiv, compania din ţara vecină nu plănuieşte să deschidă un depozit aici pentru că nu s-ar justifica reducerea timpului de livrare cu o zi versus costul unui depozit. „Plus că s-ar diminua stocurile, iar acum avem acces la toate produsele“, continuă Raluca Radu.
Aşadar Answear mizează în continuare pe un model pur online, care l-a făcut lider de piaţă în Polonia şi un jucător important în Cehia sau Slovacia, iar în România urmează acelaşi traseu. În momentul de faţă traficul de pe mobile este mai mare decât traficul de pe desktop. „Din ce am observat, asta este tendinţa pe toată piaţa“, iar un român plăteşte în medie peste 300 de lei când face cumpărături la retailerul polonez. Interesant este că media unui coş de cumpărături pe mobile este mai mare cu 10% decât cea de pe desktop. Cu toate acestea, polonezii nu au o aplicaţie de smartphone pentru magazinul lor din România: „Dezvoltarea unui site «responsive» pentru mobile este obligatorie, aplicaţia este ceva facultativ. Aplicaţia este o direcţie, dar nu este un punct important acum. Mai întâi trebuie să cucerim o parte mai mare din piaţă pentru ca aceasta să aibă sens“, spune Radu.
Odată cu preluarea conducerii Answear România, Raluca Radu a stabilit şi un obiectiv ambiţios: să intre în 2017 între primii trei jucători de pe piaţa de fashion online. Acum, tot mai mulţi români se îndreaptă spre magazinele virtuale, unde circa 2,7 milioane de români şi-au făcut anul trecut cel puţin o dată cumpărăturile pe internet; cheltuielile au ajuns la 1,4 miliarde de euro, cu aproximativ 30% mai mult decât în 2014, potrivit calculelor Ziarului Financiar pe baza datelor de la INS şi de la jucătorii din piaţă, iar din această sumă peste 10% merg către achiziţiile de modă.
Strategia de dezvoltare a polonezilor se concentrează pe aducerea de produse şi branduri noi şi pe „avantajele online-ului. Unde nu eşti deranjat de vânzător, ai timp să te uiţi în linişte de oriunde“. Pentru a compensa lipsa prezenţei într-un magazin şi a încercării produselor înainte de achiziţie, Raluca Radu spune că Answear vrea să uşureze returul şi rambursarea rapidă. Despre ramburs spune că vrea să ajungă la un termen de o săptămână anul acesta, faţă de cele 15 zile prevăzute în lege. Tot în 2016 vrea să introducă sistemul de retur gratuit, despre care afirmă că s-a blocat în detalii tehnice. „În zona de online, tot timpul te loveşti de probleme de genul acesta. Niciodată nu sunt suficienţi programatori“, spune Radu.
Dezvoltarea platformei tehnologice se face în ţara de origine a grupului, fapt care nu este tocmai ideal: „E clar că este un sughiţ faptul că dezvoltarea se află în Polonia“.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro