D-Link Romania stagneaza la 5-6,5 mil. $ anul acesta

Postat la 18 noiembrie 2009 47 afişări

Producatorului taiwanez de echipamente de retea D-Link va inregistra anul acesta o stagnare a afacerilor la nivel global, situatie care se va mentine si in Romania.

Din vanzarile D-Link in Europa, subsidiara din Romania are o contributie de 1,5-2%, procent sensibil mai mare (10-12%) atunci cand vine vorba de Europa Centrala si de Est, a declarat Kevin Wen, presedintele D-Link Europe. Vanzarile globale ale companiei s-au cifrat anul trecut la 1,047 de miliarde de dolari, in crestere usoara fata de 2007, cand D-Link a raportat afaceri de 1,011 miliarde de dolari. Aproximativ 31% din venituri au fost realizate in Europa, conform lui Wen, adica in jur de 325 de milioane de dolari, ceea ce inseamna, in urma unui calcul simplu, ca vanzarile din Romania au fost in 2008 intre 4,8 si 6,5 de milioane de dolari.


"Pentru anul acesta, ne asteptam la o stagnare a vanzarilor la nivel mondial sau poate la o scadere usoara, situatie care se va mentine inclusiv in Romania", apreciaza Wen, motivul principal fiind situatia economica dificila in sine, coroborata pe piata locala cu amanarea mai multor proiecte guvernamentale si cu fluctuatia cursului de schimb valutar. Stagnarea va fi inregistrata in ciuda faptului ca in trimestrul al treilea al acestui an, D-Link a raportat o crestere de 21% a vanzarilor pe piata europeana, cel mai mare avans fiind inregistrat pe piete precum Marea Britanie, Franta sau Germania.


"Criza este totusi o oportunitate.

Chiar daca bugetele au fost regandite, asta nu inseamna ca nu se mai fac investitii in echipamente de retea, componenta telecomunicatiilor fiind esentiala pentru supravietuirea unui business", considera Bogdan Mihalcea, country managerul D-Link Romania. Din totalul vanzarilor pe piata locala, solutiile dedicate segmentului clientilor de business reprezinta aproximativ 20-25%, segmentul consumatorilor finali aduce 25%, produsele telecom inseamna 5-7% din afacere, iar restul de vanzari provin din zona companiilor care integreaza si revand produsele D-Link.


"Romania este o piata cu foarte mult potential in regiune", spune si Roman Napierala, directorul D-Link pentru Europa de Est, piata locala fiind clasata pe locul patru, dupa Polonia, Cehia si Slovacia, care sunt in continuare calculate impreuna, si Ungaria. "Planul pentru anul viitor ar fi ca Romania sa depaseasca Ungaria la vanzari", potrivit lui Napierala. In ce priveste intreaga piata europeana, D-Link si-a propus pentru 2010 sa atace doua noi segmente de piata - stocarea de date pentru companii mici si medii si supravegherea video. "Extinderea se opreste insa la capitolul produselor. Numaram 127 de birouri in lume, ceea ce inseamna ca avem o acoperire globala buna si ca nu exista o necesitate imediata sa deschidem noi birouri", a spuns Kevin Wen.


D-Link Romania numara in prezent peste 300 de clienti, in mare parte companii mici si mijlocii, cei mai importanti dintre acestia fiind lantul hotelier Bran & Brad & Bega, universitatile Dunarea de Jos din Galati si Politehnica, dar si mai multe primarii din tara, de mentionat fiind Primaria Bistrita. Cel mai important client este insa operatorul telecom controlat de omul de afaceri Zoltan Teszari, RCS&RDS, care a semnat in prima parte a acestui an un contract de cateva milioane de euro cu D-Link pentru toate cele sase tari in care compania este prezenta, unul dintre obiectele contractului fiind livrarea a cateva mii de switch-uri. Oficialii companiei au refuzat insa sa dezvaluie care a fost caloarea contractului strict in ce priveste Romania, cu argumentul ca RCS&RDS a semnat contractul la nivel regional.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
IT&C,
D-Link,
Kevin Wen,
echipamente retea,
/actualitate/afaceri/d-link-romania-stagneaza-la-5-6-5-mil-s-anul-acesta-5114597
5114597
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.