De ce se inchid cafenelele in Romania
Reteaua de cafenele Gloria Jean’s, prima retea internationala de cafenele intrata pe piata locala, in urma cu mai bine de cinci ani, se va extinde in acest an cu trei unitati, urmand a ajunge la 10 cafenele, in pofida faptului ca estimarile atat pentru acest an cat si pentru urmatorul sunt pesimiste.
"Desi situatia economica este dificila, pe loc nu putem sta. Anul acesta vom deschide trei noi cafenele, doua in Bucuresti si una in Oradea. Dintre acestea, doua vor fi deschise in franciza, iar una va fi deschisa de noi, care detinem master franciza pentru Romania", spune Radu Cristian Marinescu, care conduce operatiunile Gloria Jean's de la intrarea pe piata a lantului la inceputul lui 2005. In ceea ce priveste anul acesta per ansamblu, el este de asemenea pesimist, si spune ca a fost mai prost decat 2010, insa diferentele nu sunt majore. "Nici in 2012 nu vad cresteri semnificative". Criza financiara a lovit puternic sectorul cafenelelor, astfel, in ultimii doi ani de pe harta locala au disparut mai multe zeci de cafenele. Unele lanturi au intrat in insolventa (Costa Coffee sau Cup & Cino), iar altele si-au redus considerabil numarul de unitati (Turabo). Motivele care au dus la aceasta situatie au fost chiriile, preturile mari practicate si faptul ca obiceiul de a bea cafea in oras este abia la inceput, potrivit jucatorilor din piata si analistilor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro