Experienţe noi pentru corporatişti. Şi nu numai
Născut în Italia, şcolit în Statele Unite şi angajat apoi la o multinaţională care l-a trimis şi în România: este traseul care l-a adus pe Alessio Lewithin în postura de azi, şi anume cea de antreprenor. Alături de partenerii săi, el a investit 1 milion de euro pentru a aduce în România businessul CulinaryOn, o afacere prezentă deja pe două continente.
CulinaryOn transformă cursurile de gătit într-o experienţă completă, destinată mai ales zonei corporate. Povestea businessului a început în Rusia, în 2012, în Moscova; Rusia era o piaţă destul de complexă, mai ales înainte de criză, povesteşte antreprenorul. A venit însă criza, rubla s-a devalorizat cu peste 50%, iar restaurantele nu mai puteau cere tarifele normale: a fost momentul ideal pentru a lansa CulinaryOn, după cum avea să afle şi Alessio Lewithin. ”Îl cunosc pe Giulio, unul dintre parteneri, de mai bine de 20 de ani - am lucrat împreună pentru Philip Morris în Italia; ulterior, drumurile noastre s-au despărţit - eu am continuat la Philip Morris, iar el a plecat să lucreze pentru alte multinaţionale.“
Cariera l-a adus în România, ca director de marketing al producătorului de tutun, unde a lucrat până în 2014. Un telefon de la prietenul său l-a convins să meargă în Moscova pentru a descoperi businessul CulinaryOn. ”Când a încercat să îmi explice la telefon despre ce e vorba, mi-a fost greu să îmi imaginez exact la ce se referă.“ I-a plăcut ceea ce a văzut în Rusia şi a decis să se implice în afacere; doi ani mai târziu, în decembrie 2016, Alessio Lewithin pornea businessul local. CulinaryOn Global deţine 60% din business, 40% fiind deţinut de antreprenor şi soţia sa.
”Trăiesc aici de mai bine de şase ani şi nu cred că situaţia e mai rea decât cea din Italia sau cea din Franţa“, spune Alessio Lewithin, motivând decizia de a investi pe piaţa locală. ”Aici, pe de altă parte, există un mare potenţial; în ceea ce priveşte turismul, văd din ce în ce mai mulţi oameni care vin, iar imaginea externă s-a îmbunătăţit. Vorbesc cu străni care vin aici şi sunt extrem de surprinşi, se aşteptau la cu totul altceva.“ Un alt factor care a contribuit la decizia de a porni această afacere în România este cultura de a ieşi în oraş. ”În Milano, de unde sunt eu, oamenilor le place să se distreze acasă. Chiar dacă ies în baruri sau restaurante, ei preferă să se vadă cu prietenii acasă. Stau aici de şase ani şi nu am fost niciodată invitat de cineva în vizită, iar motivul e că oamenii vor să iasă, nu să petreacă timpul tot acasă.“
În 2015, partenerii din Rusia au deschis o filială în Singapore, în districtul financiar, o piaţă pe care Alessio Lewithin o descrie ca fiind ”extrem de competitivă“. Motivul pentru care au ales acest loc este cel puţin interesant: Singapore a devenit primul stat în care locuinţele nu mai sunt dotate cu bucătărie, pentru că autorităţile vor ca oamenii să iasă mai mult din casă. ”E adevărat că există oameni cu bani în Singapore, dar trebuie luată în calcul şi pătura de mijloc, cei cu venituri mici şi medii. Aceştia merg să mănânce în pieţe, acolo unde preţurile sunt foarte mici“, explică Alessio Lewithin. ”Pentru noi, principalul avantaj e mărimea zonei corporate: cei din companii caută permanent forme de divertisment pentru angajaţi, iar CulinaryOn oferă exact acest lucru“, crede el.
Numărul clienţilor afacerii pe plan internaţional creşte an de an cu 40-45%, iar anul trecut localurile din Moscova au generat cele mai mari încasări, de aproximativ 5 milioane de euro, urmate de Singapore cu 2 milioane de euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro