Farmec, locul 1 la vanzari cantitative, doi dupa valoare
Farmec Cluj-Napoca, cel mai mare producator romanesc de cosmetice, ocupa prima pozitie in clasamentul producatorilor de cosmetice, cu o cota de piata cantitativa de 26,1%, potrivit studiilor AC Nielsen, citate de catre reprezentantii companiei clujene
Farmec conduce in topul producatorilor de cosmetice, cu peste un sfert din cantitatea totala de produse vandute pe piata. La nivel valoric, compania se situeaza pe locul al doilea, dupa L’Oreal, cu o cota de 18,3%. Comparativ cu ceilalti producatori autohtoni de cosmetice, Farmec depaseste de peste trei ori cota de piata a companiei clasate pe locul urmator, Elmiplant, potrivit datelor AC Nielsen, citate de catre reprezentantii Farmec.
Gama Gerovital produsa de Farmec (in care sunt incluse produsele din gamele Gerovital H3, Gerovital Plant si Gerovital Plant Forte) domina clasamentul vanzarilor cantitative, cu 13,5%, iar cosmeticele produse sub marca Farmec se situeaza pe pozitia a sasea, cu o cota cantitativa de 6,4%. Valoric, gama Gerovital produsa de Farmec se claseaza pe locul al patrulea, cu o cota de 11,4%, situandu-se imediat dupa marcile internationale Nivea Visage, L’Oreal si Garnier.
„Planul de investitii pus in practica in ultimii ani si lansarile pe care le-am avut de la inceputul lui 2008 – o noua gama de produse Farmec sau gama GP Sun pentru protectie pe timp de vara – ne indreptatesc sa credem ca si rezultatele din 2008 vor fi foarte bune, atat pe piata interna, cat si pe pietele internationale”, a precizat Mariana Sinitaru, marketing specialist in cadrul companiei.
Aproape jumatate din totalul volumului de cosmetice pentru fata si ochi se comercializeaza in retail-ul modern, respectiv in supermarketuri si hypermarketuri (45,3%), in timp ce lanturile de farmacii ocupa locul al doilea cu o pondere cantitativa de 32,8%, urmate fiind de magazinele specializate de cosmetice si magazinele alimentare.
Ponderea vanzarilor pe canale de distributie este respectata si de vanzarile Farmec, compania realizand 41% din volumul de vanzari in supermarketuri si hypermarketuri, 24% in farmacii si 19,7% in magazinele de cosmetice.
La inceputul acestui an, producatorul roman de cosmetice si-a extins aria de distributie internationala, incheind un parteneriat care ii permite sa exporte produsele Gerovital in Serbia si Muntenegru, tari it care, pana de curand, cosmeticele Gerovital se vindeau neoficial. Ponderea Gerovital in totalul exporturilor Farmec este de aproximativ 90%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro